FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Sökte på en en domän via namecheap .com och fann att domänen var ledig. När jag skulle registrera och betala domänen så hade någon annan registrerat den med dns, DNS1. NAME- SERVICES . COM
Själv är jag ingen hejare på detta med att registrera domäner. Men jag tycker att sannolikeheten att jag söker på ett domännam som visar att det är ledigt ena sekunden för att nästa sekund bli upptaget när jag försöker registrera det, så är sannoliketen obefintligt. Detta har jag aldrig varit med om när jag har sökt via namechep. Ursäkta stavningen, är ganska upprörd nu............. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tyvärr inte helt ovanligt, har tagits upp här:
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...hl=tasting&s=wn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Har läst om detta, men trodde inte att det hände hos namechep.
Hittade ett annat domännamn som skulle passa, det var ledigt. Men samma sak hände...... Någon som vet hur man ska göra... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Använd någon annans tjänst?
Edit: Eller sök hos nån annan, och registrera endast hos dom... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Något förslag på någon annan registrar. Som sagt detta har aldrig hänt mig förut när jag har använt namecheap.
Har använt godaddy. com förut, men det är för mycket reklam och dylikt på sidan deras.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Använde binero. se som jag brukar göra med .se domäner.
Tackar för hjälpen......... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det som är konstigt är att jag sökte och hittade lediga domäner, 3st totalt. Sedan när jag skulle registrera domänerna och betala med mitt kort, så var dom helt plötsligt redan registrerade av någon annan som använder dns1. name-services. com.
Kollade min bank nu på morgonen, såg att namecheap hade reserverat pengar 3 gånger. Kollade sedan mitt namecheap konto, då ligger 2 nya domäner som jag sökte på igår. Trodde inte att någon av mina 3 försök att köpa igår gick igenom pga fick felmeddelande när dom skulle registreras samt betalas. Domänerna är registrerade på mig för gott. Såg nu att det är Enom som har dns1. name-services. com och dns2-dns5 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
NAMECHEAP köper sina domäner genom ENom
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Visst att namecheap köper sina domäner via enom. Men hade inte en aning om att dom använder xxxx. name-services. com som dns för parkerade domäner.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|