FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ignorera min första tråd
![]() Vi lägger upp det så här istället. Om jag vill ha en bärbar dator på ca 12" och vill lägga typ 10000:- Vad skall man köpa för dator då för att få ut så mycket prestanda som möjligt för pengarna?? Ett krav är väl att man skall kunna köra WOW på den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har en LG R200, mycket söt 12"-laptop, finns i många utföranden, och är ganska säker på att du kan hitta en version av den runt 10000kr.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Testat WOW på den??
Hittat 2 rätt ok burkar Asus F9S-2P088C LG R200-D.CPTTV Vad tror ni om dom?? EDIT: såg nu att en av dom var juen sån du hade ![]() Vilken modell har du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hade en kraftfull bärbar dator med bra grafikkort (för att vara till bärbar) men WoW var verkligen inte lika kul som på min stationära, blir helt enkelt aldrig lika bra graffe och fps ... så det är en tankeställare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill bara ha den och spel på när jag inte har tillgång till min stationära.
Annars spelar jag ju hellre på stationära ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena,
Lånar tråden lite. Är också på jakt efter en schysst bärbar, typ 12", max 10.000. Har kollat runt lite och hittat den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=199220 Vad är skillnaden mellan alla dessa olika kombinationer av r200:an? Nån annan som har tips på 12" bärbara i samma klass? Edit: Vad tros om en Dell XPS? Dell's hemsida |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
en sak för er som jagar.
se till att grafikkortet har dedikerat minne. är inte säker på om det ALLTID är bättre men dessa kort brukar samtidigt ha en graftigare GPU (grafik processor). just WOW är ett märkligt spel när det gäller prestanda.. vanliga buggar har varit att snabba minnen gett segare spel :P. men de flesta bärbara i likvärdig grafik prestanda klass som http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=199220 borde funka för WOW. se till att pilla i extra ram. det borde inte kosta allt för mycket och det är det värt. en annan EXTREMT viktig punkt är hårddisken. den måste vara snabb och tålig. wow läser hårddisk som en jäkla gnu och det märks.. så försök se om du kan få en kombination av snabb hårddisk, 2 gig ram, dedikerat grafik minne på 128mb eller mer. och den som är länkad verkar faktist vara en perfekt budget wow bärbar ![]() Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Thinkpad finns i någon söt variant. Köp något av känt märke, det skall gå få tag i tillbehlör till datorn sedan också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Har en Dell XPS M1330, rekommenderas STARKT. 13.3" skärm, bra batteritid o bra prestanda. kika spec på dell eller kolla recensionerna runtom nätet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|