FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu har jag bokat möte med en bokföringskonsult som ska sköta bokföring och skatter åt mig och mitt företag. Firman finns i Täby (Stockholm) och de tar betalt per timme. Kostnaden är 580 kr/tim.
Det låter inte så farligt i mina öron. Men jag skulle ändå vilja ha lite att jämföra med. Vad betalar ni andra för den löpande bokföringen? Är det inte brukligt att de tar betalt per verifikation annars? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag använder Redovisningsavdelningen.se, de tar 295 kr/tim och sitter på Gärdet. De allra flesta byråer jag känner till tar betalt per timme, alla verifikationer tar ju inte lika lång tid i anspråk. Men om du vet din ungefärliga volym så brukar det gå bra att förhandla om fasta priser också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
490/h
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
500 kr/h - En stor fördel som vi ser det med bokföringskonsulter är ifall de kan sitta och arbeta på vårt kontor, det förenklar felkorrigering avsevärt. Exempelvis om verifikationer saknas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Fastpris på 1400+moms i månaden. Svajjar mellan 50 - 80 verifikationer i månaden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
960kr/h, men enda han gör är att kontrollera bokföringen affärssystemet spottar ur sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Tack för svaren.
MMC, hur funkar det för dig med redovisningsavdelningen.se? Gör de bara vad de måste, eller kommer de även med egna råd angående avdrag och skatteplanering? Jag är snålare än Joakim von Anka, så 295 kr/tim låter fint i mina öron. Samtidigt så vill man inte tumma på kvalitén när det kommer till den här typen av tjänster. Slarv och systematiska fel kan bli dyrt. PRQ, vad kör ni för affärssystem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Egenutvecklat. RC heter det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Förutom kvalitet bör man se till totalkostnaden. En duktig redovisningskonsult kanske gör jobbet på två timmar och "billigare" kanske behöver fem timmar på sig. Det bör du också väga in. Att ha någon som sitter på kontoret och sköter redovisnigen på plats en eller ett par dagar i månaden är verkligen värt en hel del extra. Det förutsätter dock att du har ett kontor med arbetsplats åt personen. Kan väl också vara bra att använda det redovisningsprogram konsulten rekommenderar och är van vid.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|