FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ni jämför spotify med att köpa musik. Jämför det med radio istället. Det är gratis / reklamfinansierat och deras modeller påminner mycket mer om varandra.
Det intressanta vore att veta vad en radiostation får betala i STIM för att spela en låt för 10000 personer vs vad de får in för att köra en 30 sec reklamspot. För att svara på Johan H's argument. Att spela in musiken från spotify är ju lika lagligt/inte lagligt som att spela in från radion. Det är egentligen inte spotifys problem så mycket. Angående låtutbudet så säger de ju själva att de skall ha 95% av all musik som har givits ut inom några veckor (di.se: spotify skruvar upp volymen på nätet). Jag håller med om att en hel del saknas i dagsläget, men jag tar dem på orden för nuvarande. Det är helt ointressant att spara ner musik för mig på disken, jag vill inte äga musik eller behöva hålla på och kopiera filer, köpa diskar etc. Worst case är att jag kan tänka mig att ha en funktion i spotify som skapar valfri stor cache av låtar jag lyssnar på ofta för att kopiera till tex mobiltelefonen eller datorn när jag vet att jag skall gå offline. Det är ju dessutom en lösning som skulle funka fint. Dvs att en spotify-klient får tillgång till 3 gb låtar som fungerar i säg max 2 veckor offline som jag kan ta med mig. Att "äga" musik har aldrig varit en sanning. En konsument har bara ägt en plastbit med rättigheterna att lyssna på musiken. Glöm "äga" musik, det har aldrig funnits. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Samt att det löser inte det största problemet för mig (och många andra). Hur köper jag en laglig kopia av en låt som jag kan ha i min mp3-spelare (som inte är låst och till ett rimligt pris) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag har inte sett tillgängligheten på musik som ett problem med Spotify men jag kanske lyssnar på för "vanlig" musik för att det skall vara ett problem ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Conth: Det finns ju en del som säljer musik utan DRM på nätet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
För er alla som vill lyssna på specifika låtar så finns som sagt youtube.
Om någon av er programmerare har tid över, bygg en .com sida där man går in och gör sin egen "playlist" med youtube videos. Bör vara rätt enkelt. Kostar 0 kr att använda youtube, största utbudet av musik och går jävla snabbt att ladda ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Johan H - Kan lova dig att spotify är snabbare enklare och nästan så att de är större utbud :P
Låtarna laddas sjuuukt snabbt, aldrig väntat längre än 0,2sekunder. Jag har ett gratis konto och i lördags köpte jag ett dagspass för 9kr när de va fest. Perfekt för att lyssna på annars, reklamen stör inte mycket. Kanske var 10e lå får jag höra 10sekunders reklam, bra mycket mindre än kommersiell radio. Underbar tjänst, väntar bara på en tjänst för 99kr i månaden med film som laddas så pass snabbt och som har lika stort utbud. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
spotify är lite betalkanal på tv fast på webben och med musik istället för tvprigram?
"satellite radio" är ju väldigt stort i USA så spotify kanske funkar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Johan H. Jag har precis fått en gratis-nyckel. Låtarna laddas hur fort som helst och har ALDRIG upplevt buffring. Och som murdocen, reklamen stör inte alls, lätt värt att få en reklamsnutt lite då och då för ett sånt underbart program. Funderar på att fixa 99kr-passet lite senare, väntar dock på lite updates.
Playlist-funktionen är helt underbar, man kan också dela mig sig den Lätt till sina vänner, genom att t.ex dra själva playlisten till msn-rutan, så blir det en länk som man enkelt klickar på för att få playlisten, och den uppdateras hela tiden om personen som "äger" playlisten gör några ändringar. ¨ Tror spotify kan bli extremt bra, fattas lite småfunktioner men det lär dom fixa rätt snart. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|