FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
undrar hur många webbhotell som har en abuse-email, som de kontrollerar. Under hela morgonen har jag provat att kontakta Surftown via abuse email, men inte ett enda svar. De har en kund som publicerat privata mail mellan mig och honom där mitt namn, min adress OCH mitt privata och hemliga telefonnummer syns. Att jag valde lägga med telefonnumret i signaturen på mailet var för att personen i fråga skulle ha lätt att kunna kontakta mig. Hur hanterar andra webbhotell sådana här frågor? Surftown verkar ta väldigt lätt på att sådana uppgifter publiceras på deras kunders webbsiter. Mvh /Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det låter ju som katastrof.
En anmälan om abuse borde ses som högsta prioritet! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mitt namn och min adress spelar ingen roll, men privat mail konversation och mitt telefonnummer. Där går min gräns.
Det är ju inte så att man aldrig varit i blåsväder tidigare. Kommer ju med att man har många välbesökta webbsiter. /Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För att tala för egen del då jag är delägare i ett par webbhotell.
Abuseanmälan på liknande saker så framför vi åsikten till kunden ifråga, men vi gör inget åt det som att ta bort saker eller liknande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Normalt gör man inte något åt en abuse om det inte finns något domstol beslut eller beslut av åklagare/polis.
Om det då inte är verkligen ett självklar sak som bryter mot lagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
MrWize,
Ni har fått svar på ert mail. Av mig personligen, dessutom. Kontrollera er inkorg. Jag sände er ett svar för bra många timmar sedan. Om ni inte fått något svar, vänligen kontakta mig på [email protected] så sänder jag det på nytt till önskad e-post adress. ![]() Och sedan gör vi ungefär som Decibel säger. Vi förmedlar åsikten vidare. Vi kan och vill inte avgöra om det är ett brott eller inte, utan det får polis och/eller domstol göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej, har inte fått något svar ... ännu.
Men, skickar ett mail till ovan angivna adress. Mvh /Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
/Patrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Allt beror väl på hur man vill att andra skall uppfatta en själv och den verksamhet man bedriver, samt hur avtalet med kunderna ser ut.
Om våra kunder begår brottsliga handlingar, som uppenbart bryter mot svensk lag, så varnas de eller stängs av med omedelbar verkan, beroende på svårighetsgraden. Det är dock relativt sällan någonting är uppenbart i abuseärenden varför det nästan uteslutande leder till varning och det har hittills aldrig hänt att kunden inte korrigerat det vi tagit upp med dem. Om det inte rör lagbrott gör vi i princip inte någonting utom, möjligen, att informera kunden. Vi informerar anmälaren om att vi inte avser och enligt avtal inte kan göra något och därmed brukar även de flesta som klagar nöja sig. Alla webbhotell ser på detta utifrån sina egna förutsättningar, men jag vill nog tro att de flesta agerar i någon form när de ser kunder begå direkt lagbrott. Sedan kan det säkert ta sin lilla stund innan det händer något, men man kanske vill diskutera med sin kund etc. innan åtgärder och återkoppling till anmälare.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Atminstone i Sverige kan PUL-fall vara valdigt svarbedomda pa grund av undantaget for journalistisk verksamhet. Sedan kan jag ju rent generellt tycka att man bor utga fran att ens kunder ar oskyldiga och inte tvartom.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|