FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
De har sysslat med hosting under hela tiden de varit verksamma enligt det prospekt som jag har från Länia då det var tillsalu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker inte det har någon större betydelse. Loopia har länge varit den största svenska aktören vad gäller domänregistreringar och det är en så pass simpel automatiserbar tjänst att jag inte tror det kommer att kunna gå att tjäna några direkta pengar på enbart detta framöver. Hela domänregistreringssystemet bör väl revideras och lär så göras steg för steg. Anslutningsavgifterna är i mina ögon vansinniga.
Du missuppfattade nog mig. Jag menade inte att det ska krävas några kringtjänster från IIS:s håll utan att om man ska ta betalt för något så är det dessa tjänster.
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag förvånas som sagt inte heller över priset som sådant (det finns både "äldre" och mer "meriterade" ombud som har högre prissättning) - utan fenomenet att dubblera kostnaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Klart det finns de som tjänar pengar på domäner. Jag ser domänregistrering som en service och givetvis något som ska gå plus på ett eller annat sätt.
Det är skillnad på att bedriva affärsverksamhet och ägna sig åt välgörenhet
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Ville bara påpeka att de tidigare ägarna haft webbhotell som tjänst. Men precis som du säger så är det omvänt mot exempelvis Loopia, det är bara en service-tjänst i sammanhanget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Det klart att det är upp till ett företag att välja det pris de vill. Jag har ingen erfarenhet av Svenska domäner, men det är ju bara att hoppas att deras servicenivå ligger i proportion till priset.
Att hela tiden hänvisa till Loopia är ganska orättvist, det är bara att söka lite på WN för att se alla problem som finns i deras helt automatiska system. Domäner dom faktureras trots att de inte hanteras av Loopia, domäner som fakturaras flera gånger osv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Citat:
Kan verksamheter som Comitnet/Yreg/Nictrade omsätta åtminstone 100 miljoner per år eller "dedikerade domänverksamheter" som tar 1295 ex moms i registreringsavgift (+årskostnad) rulla 15 gubbar och omsätta över 11 miljoner för att inte tala om IT-verket och allt vad de kallar sig omsätta gud vet hur många domäner.. Det är väl för övrigt bara 1½ år sedan IIS själva gjorde någon undersökning bland sina kunder och kom fram till att medelkunden var beredd att betala 1000:- per år för domänen (Nu var det väl ingen hjärnkirurginivå på de frågorna som ställdes och det är svårt att veta om några kunder även inbegrep webbutrymme i sitt svar) men det ger ändå en klar bild av att "medelkund är beredd att betala mer än 50 spänn för domän. Sen beror det på om det handlar om ftg/pp mm Att överlåta något man kanske inte behärskar till någon som kan är ju inget konstigt - alla kan inte laga mat eller baka bröd.. och priset för en limpa skiljer sig om du handlar på Coop eller Konditori Gateau - det handlar om Paketering, Approach, Core Business, Mainstreamprodukt mm - om du frågar mig <_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Visst skiljer sig priset på en limpa bröd från kedja till kedja men du kan inte sälja samma produkt till tredubbla priset någonstans och hoppas på det bästa =)
![]() |
Svara |
|
|