FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Har grejer i den hallen, och jag vill ge en eloge till Gottfrid & pojkarna för arbetet...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det bara jag som tycker att det skulle vara roligt att se bilder från eländet?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vet inte om Gottfrid har nått emot det, men jag har en bild på en svart vägg jag kan visa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inga problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Gick det ut något driftinfomail? Jag har i alla fall inte fått något.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Burken som hanterar kunder/inventarie/fakturering/bokforing och darmed aven driftinfomailen akte ju ner i stromavbrottet... Dock fanns det info pa http://prq.se som ar speglad pa tva olika hallar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu har sanerinsgforetaget gjort en matning av kloridhalterna iaf och de var minimala (6-8mkg/cm^2) och sarskilt med tanke pa den laga luftfuktigheten (18%) verkar det inte vara nagon risk for att det orsakar skador pa elektronik. Kylan gar fint an salange men aggregaten ska ner till Vasteras och tvattas for sakerhets skull.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Uhh... Ser riktigt obehagligt ut.
Bra jobbat med (efter vad jag fårstått) så kort nertid efter sådan incident! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så, vad hände sedan?
Det mesta av röklukten är borta. Sot kryper fortfarande fram - om någon vill ha sin burk urblåst med tryckluft är det bara att säga till. Kylan kör på halv kapacitet eftersom två av aggregaten måste saneras, men temperaturen är acceptabel om än inte optimal. Nödkyla finns redo att aktiveras om något skulle gå galet med de ordinarie. Passar på och tar tillfället i akt för att byta batterier i UPSerna i lugn och ro (det är inte helt roligt att pilla inne i de där monstrena när de står i bypass utan att vara helt nåtfrånskiljda!). Samt den viktigaste lärdomen som alla vars driftsmiljö är något större än en garderob med lite hobbyburkar bör ta till sig: Vi kommer börja termografera alla väsentliga delar av elsystemet regelbundet för att kunna upptäcka materialfel och dylikt innan de kan utvecklas till allvarligare saker. Detta känns verkligen aktuellt nu med den nya elservisen (AKKJ 4x150/41 - tjockare än mina armar... Under rådande förutsättningar kan vi säkra den på minst 3x180A) och tillhörande ställverk får den gamla matningen att likna ett ficklampsbatteri. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|