FAQ |
Kalender |
![]() |
#171 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Själv skulle jag påstå att buggar i kerneln är det minsta problemet oavsett val, och att patchar kommer snabbt till båda. Mer väsentligt är det med buggar i apache, php, mysql etc. och dessa är ju i regel samma oavsett plattform. |
||
![]() |
![]() |
#172 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur ser allting ut för web03-servern? Någon som vet. Och att ringa Kjetil kan jag inte göra, det har jag ingen behörighet till eftersom jag ligger på Proinets servrar genom en återförsäljare... (som jag inte kan få tag på)...
|
|||
![]() |
![]() |
#173 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Idiot resonemang. De ansvariga är de som hackar sig in och förstör. Sedan borde Proinet ha bättre säkerhet, kommunikation och backuper ... också. För att ta det kundansvar som dem har åtagit sig. |
||
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Läs hela inlägget innan du försöker att hitta en lämplig del att hoppa på. Alla utsatta företag (typ, banker) jobbar proaktivt med säkerheten. Att tappa bort backuper, att inte följa upp säkerhetsbulletins är INTE proaktivt arbete. |
||
![]() |
![]() |
#175 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Just nu är dessutom informationen om aktuella driftstörningar på driftinfo.net bedrövlig. Inget datum eller tidstämpel på när senaste informationen skrevs och tidigare meddelanden som de t ex skrev igår kväll är borttagna. Längre ner under "tidigare driftstörningar" ser man hur det borde se ut. Hmmm... undrar var det var för säkerhetsuppdateringar de gjorde "13 februari 2008 - 08:42" |
||
![]() |
![]() |
#176 | |||
|
||||
Nykomling
|
Men.. theflowmachine..
Förstå att det fortfarande är de jävla idioterna som sitter på IRC kanaler och runkar ikapp som tycker att detta är en JÄVLA cool grej att dumpa en massa oskyldiga personers hemsidor.. att du sitter där du sitter.. och många med dig.. / Lammet |
|||
![]() |
![]() |
#177 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu verkar DNS:en funka igen i alla fall.
|
||
![]() |
![]() |
#179 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kjettil hälsar web02 är uppe och man Web01 bör komma upp några timmar.
SQL:en kommer dröja lite. För fler frågor ring 08 37 20 60 |
||
![]() |
![]() |
#180 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
/ Lammet |
|||