FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
När jag kollade upp lite info till mitt inlägg i denna tråd http://www.webmasternetwork.se/f10t27052.html så snubblade jag över något som var lite iögonfallande.
Med vetskap om hur mindre nogräknade telemarketingaktörer inrättat egna NIX-register som de säljer abbonemang till - som är helt verkningslösa, eller snarare "betala xx:-/månad så kommer vi från det här bolaget inte att ringa dig och försöka pracka på dig saker" - För någon standardisering eller gemensamt register finns inte upprättat i denna bransch. Detta har även tagits upp på WN tidigare i annan form. Så en liten platsannons fick mig att reagera lite. Här är en till Sidan [nej regis tret.se] ser vid första ögonkastet förhållandevis välarbetad ut (även om adressen man hamnar på ser ut som nån som lagt rotkatalogen lite tokigt). Men jag hittar snabbt i källkoden att Jajja har med sidan att göra, vilket också förklarar den enda inlänk sidan har (en Jajja-länkfarm [we bbsh opping.se]). Men börjar man att läsa texterna på sidan, så blir man mest full i skratt - men det är klart - det finns väl företag som går på detta också.. Bolaget bakom sidan drivs av 2 bröder med italienskt klingande namn "Daniele" och "Emilio" ..och förutsatt att de får svar på sina annonser så kommer nog era kunder besväras av dessa filurer framöver. Detta fenomen är alltså helt verkningslöst och därmed bluff! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|