FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har skrivit ihop en sida för hyresförmedling av alla möjliga tänkbara och otänkabara föremål, från sommarstugor till partytält.
Tänkt målgrupp: privatpersoner i första hand, men även företag. Affärsmodell : gratis annonsering för privatpersoner, avgift för företag. Annonsintäkter. Allt är i beta och ganska opolerat. Designen är också lite ruff. Allt kodat från scratch i LAMP, med en del open source inplockat här och där. Kritik önskas på funktion, design och ide. Buggar kan ni om ni vill rapportera i det inbyggda rapporteringssystemet. URL: *hyrprylen.se Logga in med demo / demo, eller regga eget konto. /jesper |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tips, efter lyckad inloggning kanske man automatiskt ska skickas till min sida, och inte bara välkommen användare..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() /jesper |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Min flickväns kommentar var: "VA? Skall man hyra ut sina grejer? Det verkar jättekonstigt!"
Jag tycker det känns lite osäkert att hyra ut mina saker till någon bara sådär, får man någon hjälp att ordna med någon form av kontrakt etc.? Det känns som en bra sajt för bedragare... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Ja då är det ju en mer förstålig tjänst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det kan ju vara ett problem, men enligt min förhoppning borde det inte vara värre än för andra typer av annonsmarknader, som Tradera och Blocket. Visst finns det skojare och bedragare, men 99,5% är ändå ärliga och vill göra rätt för sig.
Därför skulle jag kunna tänka mig att hyra ut t.ex. min golvslip, släpvagn eller sommarstuga. Men förtroendefaktorn är defenitivt mycket viktig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Visst finns dom, och någon siffra har jag givetvis inte, "99,5%" var ett s.k. retoriskt grepp, vilket jag tror att du förstår. EDIT: typo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Själva idén i sig tycker jag är rätt okej - själv behövde jag t.ex. för ett par dagar sedan låna en vinkelslip (för att såga upp mitt cykellås jag klumpat bort nyckeln till), och jag var inte direkt beredd på att köpa en själv för tanken är inte att jag ska behöva göra det var och varannan dag.
Men för att göra det enkelt tror jag det vore en fördel om sidan tillhandahåller färdiga avtal eller liknande som kan användas mellan respektive parter - kanske förslag på hur man bäst går tillväga (lämna ngn pant). En nackdel med tjänsten är juh att det i mångt och mycket, om man vill låna en pryl snabbt, är att ett krav är att man bor i samma stad (eller iaf i närheten av varandra). Dessutom vet i fan hur det blir rätt skattemässigt osv angående att hyra ut saker hur som helst... Det får ngn annan ta, men är ytterst tveksam till att jag kan hyra ut min bil lite hur som helst och ta betalt för det på lite lagom luddig basis... Men som sagt, visst vore det ibland klockrent att t.ex. kunna låna någons 75 överblivna klaffstolar till en dundrans kräftskiva eller så... För övrigt fick jag tag på en vinkelslip till slut ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|