FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad för lag är det som gäller numera?
Tidigare så fick ju inte polisen om inte brott kunde ge fängelse i minst 3 år Har för mig att jag har läst/hört att polisen kan nu begära ut uppgifter om brottet kan ge böter. Detta skulle börja gälla vid årsskiftet och gälla i 3 år för en utvärdering. Någon som är insatt och kan hjälpa till med denna information? Jag kan ju passa på o gnälla av mig lite. Tycker det är riktigt tråkigt att det finns en del personer som pysslar med bedrägeri. Har upptäkt idag att vi nästan blev blåsta på 5000:- lyckades dock stoppa ordrarna innan dom gick iväg. en annan butik som vi har nära samarbete med hittade oxå dessa kunder i sina register. dom var redan blåsta på 1500. Jävla PUL rent ut sagt.. dax att införa en "blacklist" på ohederliga kunder. En helt annan fråga, jag tänkte leka lite "maffia" och försöka ta fram ägare/adress till en bredbandsbolagets adresser, någon som vill hjälpa mig med att "torpeda" lite kan väl skicka ett PM =)) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är att brottet ska kunna ge minst 2 års fängelse fortfarande sedan en del nya lag förslag på gång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det räcker nu med att brottet kan ge fängelse. Men som sagt det är under utredning alternativen är minst tre års fängelse till böter eller i största allmänhet om det kan bidra till en utredning på något sätt.
Med andra ord fritt fram att plocka ut dem för polisen om de vill eller att det skall vara fängelse som påföljd. Det vara en av de frågorna vi hade att ta ställning till när vi röstade i valet 2006. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan stämma men jag började undra efter att jag har läst denna artikel, speciellt det som står längst ner.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=728082 Efter en mer nogran läsning så förstod jag.... Hoppas det börjar gälla snart ändå. Måste ju bli lättare för oss företagare med webbutik att kunna stoppa bedrägeri och få betalt i dom fallen. Åter till min andra fråga, är det någon som kan hjälp till med det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fråga till moderator!
Är det ok att lägga ut tre-fyra vägnamn och nummer på WN och sedan be alla kolla om dom har några beställningar till dessa vägnamn och nummer. Ex storagatan 123, dvs inge namn inge postnr Har nämligen fått kontakt med ett par andra webshops ägare som har fått beställningar från samma adress där jag lyckads stoppa det eventuella bedrägeriet. "Sagoborgen leker polis" B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Efter samtal till datainspektionen så kan jag luta mig mot att på dessa adresser bor det flera personer vilket gör att det inte behandlas som personuppgift och faller därför inte under PUL.
Här kommer då en uppmaning till andra butiksägare, kolla era register om ni har skickat något till någon av följande adresser. PLOMMONVÄGEN 145 i KNIVSTA SUNNERSTAVÄGEN 42 i UPPSALA TINGVALLAVÄGEN 9 i MÄRSTA MAGNEGATAN 16 i MÄRSTA Om så är fallet vänligen kontakta mig med ett PM |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag som tycker om att lyssna på polisradion i norrort känner igen Tingvallavägen i Märsta. Det verkar vara mycket skit där. Om jag minns rätt var det där någon dåre sköt sin mamma i somras - för att hon inte ville vara barnvakt åt hans barn; men det kan ha varit i ett närliggande område.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
sagoborgen... Magnegatan 16 är i den gård som jag bor i Märsta. skulle uppskatta mer info genom PM...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|