FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker du ska förhålla dig fullständigt neutral. Observera att du bör vara medveten om att din motpart följer denna tråd och att de tips du fått som kan vara till din fördel även gör dem starkare genom att de nu har tid att förbereda sig bättre.
Ditt svar bör vara befriat från känsloyttringar och du bör bete dig professionellare än advokaten (inte så svårt iofs) genom att inte sänka dig till hans nivå. Ett förslag: Hej, Tack för ert brev daterat den xxx avseende hemsidan "xxxx Småland" som underlättar för svenska turister och affärsresenärer att hitta övernattning i Småland. Jag har läst men tyvärr inte till fullo förstått innehållet i ert brev varför det inte kommer att föranleda någon åtgärd från min sida. Er kund är givetvis välkommen att kontakta mig direkt ifall han eller hon har några ytterligare funderingar. Med vänliga hälsningar xxxxx Edit: tog bort lite överflödig text |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jätteintressant tråd.
Jag kan förstå Hotell Småland m.m. AB i sitt synsätt, men detta handlar ju inte om mer än en bajenödig smålänning som i sin låga beläggningsgrad försöker hitta anledningar och ursäkter. Äh, vi hade samma sak med vårt firmanamn s m a r t w e b b och s p h i n x l y som registrerade smartweb.se. Who cares? Man vill ju bara klappa hotellägaren på huvudet och fråga om han vill ha en kram. Edit: Kanske skulle fråga advokaten om han också vill ha en kram eftersom det förmodligen är hans farbror eller liknande. Det brevet var ett konstigt brev fullt av känslor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller med.. Mycket intressant tråd!
Jag tror inte du har något att oroa dig över, och som VitrorVitell skrev så är brevet lite konstigt utformat och fullt av känslor... kanske är en familjemedlem eller släktning som plitat ihop det. Stå på dig, visa att du är lugn och sansad med var klar i ditt språk och visa att du är fast besluten att behålla domänen. Om du har har möjlighet, konsultera med en advokat och ta varken beslut eller agera på något av de tips du får här i detta forum. Många kan sin sak här på wn, men ta kontakt med en advokat och basera ditt beslut på vad ni tillsammans kommer fram till. Edit* Inget illa om er på WN ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har dom funnits sedan 1989 så har dom haft god tid på sig att regga domänen om den hade varit så viktig.
jag tror detta är ett försök att snylta åt sig den gratis, Nu antar jag att du vill behålla din domän själv men annars hade du ju kunnat erbjuda dem att köpa den av dig. å andra sidan anser jag nog att dom borde erbjudit sig få köpa domänen i första hand innan dom "hotar" med advokat osv. Håller med om att du skall stå på dig, Mr. Icke advokat :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur har det gått?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag svarade aldrig på advokatens brev och har inte hört nåt mer. Antar att de insåg att det inte var lönt att hota mer. Känns bra att inte behöva vika sig för hot!
Kan tacka alla som hjälpt mig! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Gött, förövrigt är det ett lagbrott att kalla sig Jurist när man inte är det ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vad jag kände till är det fritt för vem som helst att titulera sig jurist - helt lagligt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var rätt att inte bry sej om advokaten, det hela gick väl ut på att lura dej att sluta använda domännamnet utan att behöva betala för ATF
Jag frågade om en domän för nån månad sen fick detta svar från IIS Citat:
Läs vad det kostar, de vill inte betala för det, och du visste ju själv att du bara förlorar domännamnet, du kan glädja dej åt att om de vill tvista om det, kommer det att kosta dem... PS. Hade du svarat advokaten hade jag börjat med "Vem företräder du? Bolaget du anger existerar inte." (tre andra firmanamn finns) "Upplever ni att min domän om hotell i Småland inkräktar på (om det är dem ni företräder) Aktiebolaget Hotell Smålandsrastas registrerade figurmärke 'Hotel Småland', får ni vara så god och följa gängse förfarande vid domäntvister" |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|