Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Axentus slarvar med min faktura

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-31, 18:57 #1
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2007
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Hej
Då i december år 2007 så sålde Axentus .SE domäner för 10kr/st, vilket jag tyckte var intresant då jag nappade på loopias och bineros erbjudande så tänkte jag jag testar att beställa här med, 10kr är inte så farligt om det inte skulle bli något alls, när jag sedan hadde följt steg för steg hur jag skulle göra och till sist så fick jag ett mail med uppgifterna till min kontrollpanel, vilket jag tyckte var konstikt, skulle jag inte få en faktura på 10kr? iallafal så kontaktade jag dom nån dag efter jag hadde fått uppgifterna men ingen faktura, då sa en där att den skulle komma men då jag var i behov av domänet nu så kunde jag inte vänta, jag sa då till dom i god tid och enligt svensklag att jag ville makulera ordern, då fick jag reda på att det inte gick, men jag sa till dom att jag bara har följt svensk lag och har rätt till det.

Nu har det varit tyst i över en månad och idag fick jag en faktura igen av dom fast jag har påpekat att makulera den flera gånger innan i december månad, gör dom rätt eller gör jag? 10kr är inte mycket men jag tänker inte betalla något nu jag inte är i behov av (då jag använder en annan domän till detta projekt) och som jag sa innan makulerat ordern.

Vad hadde ni gjort i min sits?
Dom vill inte lyssna på en och supporten tar allt för lång tid att besvara.
erätta gärna vad som sakt ni hadde gjort och har detta hänt fler?

MVH
Fredrik J
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-31, 19:05 #2
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Medlem

När har du varit i kontakt med oss? Hittar inget i detta ärende mer än att du frågade efter fakturan, antar att det var du för den personen hette Fredrik, i det fanns det inget om att du ville markulera någon order.

När har du inte fått svar och när har det tagit tid att få svar!?

Domännamnet registrerades direkt vid er order.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-31, 19:13 #3
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Jag kan ju tycka att om domännamnet registrerades när du beställt det så är du skyldig att betala. Är du privatperson kanske du har möjlighet att krångla dig ur det om inte Axentus följt regelverket runt det hela till punkt och pricka.

Men det är 10 kr och har du fått din domän tycker jag att du ska betala.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-31, 19:57 #4
Cykelpedals avatar
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem
Cykelpedals avatar

Reg.datum: Nov 2007
Jag känner flera som fick sin faktura (inklusive mig själv) igår, så de har väl gjort ett massutskick för alla december-domäner.

Då du fick domänen nästan direkt är det väl inte så farligt?
Cykelpedal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-31, 21:27 #5
mynameisfredriks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Sludent: Jag var ute efter att få fakturan direkt inte behöva vänta i nästan 1½ månad för att få den, jag vill liksom kunna betalla den. sedan spelar det ingen roll om det skulle vara som pdf till mail eller komma på posten bara jag får den.

sedan skickade jag att jag ville makulera min domän 2007-12-18 detta var nån dag efter ordern. jag har hittat mailet med, jag mailade hela 5gånger den dagen som gmail har registrerat, och vad jag kan se också var att 2-3 dagar innan fick jag mina inloggnings uppgifter i mitt mail så JA jag följer lagen där.

Sedan bryr jag mig inte om ni registrerar den direkt eller när ni fått pengarna bara jag betallar mina fakturor i tid så blir jag nöjd.

jonny: Hur skulle jag kunna betalla om ingen faktura? detta mailade jag till dom med, men fick som svar att jag får vänta till jag får fakturan, jag köpte domänet som privatperson. Axentus kan inte ha följt till punkt och prickar på regelverket, det tog dom lite mer än 1½ månad att skicka en faktura till min mail?

Det är inte summan jag bryr mig om det är att det skall ta en sådan satans tid att skicka en viktig faktura till en. Andra företag har alldrig hatt sådana här poblem med mig varför gör dom då det?.

Cykelpedal: Ditt svar finns längre upp i detta inlägg.
Oläst 2008-01-31, 22:08 #6
Medlem

Medlem

Det är tråkigt när man försöker vara snabb och leverera tjänsten direkt, dock uppskattar inte alla det.

Att fakturan kommer en månad senare är inget bra, det är helt klart en miss från vår sida, detta beklagar vi, men att få 30 dagar netto är väl ändå inte så illa.
Anledningen till att faktureringen blivit försenad är för att vår ekonomitjej fick barn, och det var svårt att finna en ersättare snabbt (barnet kom lite fortare än beräknat )

Ang. fakturahanteringen jobbar vi idag med vår leverantör av faktureringssystem med att integrera våra system för automatisk hantering utan dröjsmål. Tyvärr fungerade detta inte med vår tidigare lösning, nytt system från 1 januari i år.

Nu har jag dock meddelat kund att vi skriver av fakturan, hoppas det är plåster på såren för en sen faktura.
Är det fler kunder som anser sig felbehandlade av sen faktura så kontakta mig på PM.
Oläst 2008-01-31, 22:39 #7
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
BoISaren BoISaren är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
Sludent: Har inte med tråden att göra, men varför inte anställa fler ekonomifolk då?
BoISaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-31, 22:41 #8
Medlem

Medlem

Allt har med ekonomi att göra, och att hitta en ersättare som kan börja 3 veckor tidigare än beräknat är inte så lätt tyvärr.
Oläst 2008-01-31, 23:24 #9
mynameisfredriks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Sludent: Att försöka går inte, ni kan faktist skicka fakturan samtidigt när ni skicka inloggnings uppgifter till kontrollpanelen precis som andra webbhotell gör, ser inget svårt i det, sedan pratade jag bara med killar på ert företag, inte en enda gång via email ser jag komma ifrån en kvinna. Jag uppskattar alltid när saker går snabbt, men då skall det går rätt till. Att få 30 dagar netto är inget att skryta om, iallafal inte för mig.

Ang. er ekonomitjej så kan jag iallafall gratulera men man ser faktist när det är dags att hitta en ersättare, att vänta in i det sista har alldig fungerat och kommer alldrig att fungera heller, att barnet kom snabbare än väntat går också att räkna ut ibland, som sakt allt handlar om att ha lite i beredskap en extra person när detta väl händer.

en lite fråga, varför bara ha 1 person i ekonomiavdelningen? minst 2 borde räcka som en start.

Jag är tacksam för att ni har makulerat ordern men man skall alldrig behöva gå ut så här på ett forum bara för en sådan enkel sak, bedrövligt mycket bedrövligt faktist.

Ett stort tack till wn.se igen för att finnas till hjälp när det behövs.
Oläst 2008-02-01, 00:14 #10
Medlem

Medlem

Fredrik, jag förstår inte vart du vill komma. Jag har inte på något sätt missbehandlat dig, olyckligtvis registrerade vi ett domännamn åt er, kommar ALDRIG ske igen!

En fråga!
Vad har WN hjälp dig med!?
De inlägg du gjort på WN har inte hjälpt dig något.

Du skrev en supportfråga till oss kl 18:53 och ett inlägg på WN kl 18:57, tyckte du att vi skulle hunnit svara på frågan på 5 minuter?

Eftersom du ville markulera din order så hade vi på ekonomin säkert löst det, om vi fått chansen, men eftersom du inte uppföljde tråden ang markuleringen så antog vi att du accepterade svaret Mikael gav dig.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017