Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Axentus slarvar med min faktura

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-01, 01:00 #11
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by Marknadsbanken@Feb 1 2008, 00:24

en lite fråga, varför bara ha 1 person i ekonomiavdelningen? minst 2 borde räcka som en start.
En vild gissning...du betalar ingens lön eller hur?
; )
Lime är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 03:04 #12
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Ett företag har enligt lag tre år på sig att fakturera för en utförd tjänst eller såld vara.

Öppet köp enligt distansavtalslagen gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet (t.ex. en specialbeställd vara) eller snabba åldrande inte kan återlämnas. Kort sagt så gäller inte öppet köp på domännamn.

Att du ens försöker begagna dig av ångerrätten när det gäller en faktura på 10 kr gör dig till en skitstövel.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 12:05 #13
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2007
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Sludent: Om ett företag registrerar ett domän av egna pengar först så får dom skylla sig själv, det skall inte kunden få skit för, du behöver inte vara oroligt att jag kommer köpa något ifrån er, jag skall inte köpa mer saker ifrån oseriösa folk. börjar bli trött på alla dessa företag. Wn.se har hjälpt visst, i dec ville ni inte makulera en order som ni gör fel på efter 2-3 dagar, jag skrev till er innan här ungefär faktist 5min innan att jag skulle skriva på forum men skulle ge er tid, jag fick ett nej innan i dec utan att ha skrivit här inne, det hjälpte inte varför skulle det göra nu i slutet av Jan 1½ månad efter utan att ha skrivit här inne, nej ni skulle inte ha makulerat den då heller, så wn.se har gjort en tjänst som är bra till en, så fort ett företag gör fel och man skriver om det här inne så går dom tillbaka.

Jag gav er redan en chans 2-3 dagar efter ordern och jag följde regelverket in på prickar, fick en nej då varför skulle ni säga ja nu? nä skärpning lite och sluta bortförklara allt och gör det rätt istället.

Jag fick inget svar efter den 25dec hur skulle jag fortsätta tråden då i mailet?
som jag sa innan sluta att bortförklara allt det funkar inte så längre.

Lime: driver inget företag så nej på din fråga, om nu det stämmer det dom säger angående ekonomitjejen så kan väll endå någon hoppa in i den tjänsten så länge tills dom hittar en, att vänta över 1månad att skicka en faktura är dåligt.

Gustav: var hittar du dom reglerna?
Det är inte summan har jag berättat, 10kr kan jag leva med det är att jag fick vänta på fakturan i över 1 månad vilket inte är seriöst alls, dom borde kunna skicka ett mail under kontakten i december när man väl frågade om fakturan men nej den skulle komma sa han då makulerar jag den i tid vilket är rätt, om dom hadde lagt ut pengarna själva så kunde dom berätta det men nej inte ett knysta om det utan bortförklarar sig hela tiden, dom borde skriva iallafal minst en nyhet ang. deras ekonomi på framsidan då hadde jag förstått men igen inte ett knyste om det.

övrigt verkar det ha hjälpt lite men jag får väll vänta och se, dom skickar väll en faktura till efter en månad.
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 12:12 #14
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Vi har aldrig skickat mer än en faktura till er.

Vi har svarat på alla mail till er utan direkt dröjsmål.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 12:12 #15
Cykelpedals avatar
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem
Cykelpedals avatar

Reg.datum: Nov 2007
Jag skulle inte ens skrivit alla dina lång inlägg om jag så fick 10 kronor.

Du kan få en tia om du vill, så har du råd med räkningen. Nä justdet, den är ju tillbakadragen... Så varför fortsätta med det här?
Förstår fortfarande inte varför du är så upprörd, att få en faktura månaden efter en kampanj avslutades är långt ifrån det värsta som kunde hända.

Sen fick du domänen nästan på en gång, och det är ju bara positivt för alla inblandade.
Cykelpedal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 12:37 #16
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Supermoderator

Rent moraliskt har du ju faktiskt beställt en tjänst och fått den utförd direkt; sen börjar du krångla några veckor senare.

Jag har svårt att förstå vad du är så upprörd över och är bara tacksam att inte ha blivit utsatt för att ha dig som kund.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 12:59 #17
mynameisfredriks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Sludent: Ge dig nu, ingen har påstått att ni har skickat fler än en, hadde ni skickat den redan vid köpe av tjänsten hadde problemet inte varit här nu eller hur? om en tjänst inte fungerat korekt som den skall så hadde ni kunnat meddela en detta då eller hur? då hadde vi inte suttit i samma båt med hål i eller hur? Precis som alla andra företag måste man underhålla sina tjänster så inga fel framstår, eller går att fixxa snabbt.

Cykelpedal: Som jag har sakt innan, verkar var så att folk är blinda och kan inte läsa, inte vet jag, iallafal är det inte summan jag bryr mig om utan att få fakturan i tid, det kan man faktist begära ifrån ett företag, har dom problem hadde dom kunnat meddela sina kunder då hadde jag förstått men inget under diskutionen kom det fram. Visst är det inte så farligt men någon information under tiden vi pratar kunde dom ha sakt något och inte sitta tysta om den information, visst världen går inte under och det finns värre saker men jag anser endå att denna punkt är viktig.

jonny: Jag säger återigen och tydligen förstår ingen vad allvaret ligger, det är inte summan eller tjänsten det är att dom väntar med fakturan och inte har meddelat mig under den tid jag var kontakt med dom. vad är det som är så svårt att maila över en fakture när kunen har godkänt tjänsten?

Sedan är det inte några veckor efter utan 2-3dagar efter registreringen som Axentus klantar sig, jag trodde faktist att problemet var löst då, hadde det varit det hadde inget inlägg kommit om dom här inne av mig. Dock är fakturan makulerat och jag är nöjd.

Sköter du faktueringen och servicen rätt & bra har du alldrig problem med mig iallafal, jag köper en tjänst då förväntar jag att den skall fungera fel fri, och det spelar ingen roll om det är 10kr eller mer.
Oläst 2008-02-01, 13:09 #18
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Att skicka/få en faktura en eller ett par månader senare är väl inget konstigt, det får jag jämt och ständigt. Tror inte att den generella bilden är att detta skulle vara oseriöst.

Beställer man något ska man betala för det enligt mig. Om det inte är något fel på produkten/tjänsten det vill säga. Att beställa något och sen ångra sig och kräva att ordern ska gå tillbaka utan att det är fel på produkten är enligt mig däremot oseriöst.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-01, 13:14 #19
mynameisfredriks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar

Citat:
Originally posted by Daniel.st@Feb 1 2008, 14:09
Att skicka/få en faktura en eller ett par månader senare är väl inget konstigt, det får jag jämt och ständigt. Tror inte att den generella bilden är att detta skulle vara oseriöst.
Beställer man något ska man betala för det enligt mig. Om det inte är något fel på produkten/tjänsten det vill säga. Att beställa något och sen ångra sig och kräva att ordern ska gå tillbaka utan att det är fel på produkten är enligt mig däremot oseriöst.
Tjänsten har enligt mig inte fungerat, det är därför jag avbeställde domänet.
Det övriga tänker jag inte längre besvara då det är bansligt och omoget av en person, att besitta med den texten.

jag tänker inte svara mer i denna tråd då problemet är ur vägen.
tack iallafal.
Oläst 2008-02-01, 13:15 #20
Supermoderator

Supermoderator

Det är väl inget fel på tjänsten bara för att du inte får fakturan när du förväntar dig att få den. Jag fick en faktura från en städfirma efter fyra-fem månader; inte har jag gnällt för det.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017