FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har kört AdSense i ett år ungefär och har under den tiden ett CPC som ligger i storleksordningen 1,50 kr. Jag börjar nu fundera på om detta inte är väldigt lågt egentligen?
Även sett till CPM så blir det ganska medioker avkastning, särskilt som man betänker att det rör sig om 2-3 spottar per sida. Är detta på grund av att mina nyckelord betalar dåligt, eller är det något som AdSense dras med överlag? Kan man inte på något vis sätta någon lägsta CPC för att överhuvudtaget visa annonserna? Det vore suveränt bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://www.adsblacklist.com/ kanske kan hjälpa dig bli av med de lägst betalande
1,50 tycker jag dock inte är lågt kanske borde arbeta på att få till fler klick istället? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kör CTR-optimering med allt vad det innebär av att testa placering, färgsättning etc, men det är svårt att komma över en viss CTR, mest kanske för att många är "blinda" för AdSense-annonser eftersom de finns i princip överallt...
Men om 1.50 inte anses som lågt så kanske jag ska vara nöjd ändå med AdSense som ett komplement för att fylla lediga spottar. Jag provade AdOperator, men de gav ungefär samma CPC, fast usel CTR. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har själv haft ett snitt på 1kr per klick.
Dock en CTR mellan 10-35% Bäst ctr om jag har en banner ovanför all content. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nåja, bara att kämpa på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Allt beror "bara" på hur synliga annonserna får vara och hur snyggt man kan "baka in" allt. Kört på de flesta målgrupperna och en mängd sökord och alla sidorna har hamnat på minst 10%. Normalt runt 25%. Snitt per dag från en gammal månad: ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
tror ni att det skulle funka på vår site stallet se? vi har lite ledig kapacitet ibland men jag tycker annonserna är så vansinigt fula bara....några knep för att snygga till det hela?
hälsningar WR |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
ja de e trist
Senast redigerad av Hassaninho11 den 2009-10-17 klockan 12:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Jag har adsense och får in runt 1-1.2kr klick, och har provat andra och TD gav mig tex. 5 öre/klick, så allt beror lite på. För mig fungerar endast Adsense. Nu har ju iof TD kommit med ett Adsense liknande system så det kanske man skulle prova. Det som är bra med Adsense är att man inte behöver lägga ner flera timmar varje dag på att välja och konfigurera och hålla på.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|