FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är avtalskund hos SJ vilket innebär att jag kan boka resor mot faktura, resa biljettlöst och lösa in poäng mot gratisresor. Det går även att hämta ut bokade biljetter som papperabiljetter och resa som vanligt.
När jag fick avtalet skickades lösenordet till min folkbokföringsadress, kortet skickades separat osv. Idag ringde jag till SJ kundtjänst och sa att jag glömt mitt lösenord. Jag uppger mitt kortnummer och de frågar efter mitt kundnummer. Kundnummer, ingen aning säger jag, och då frågor hon vilket företag kortet är kopplat till. Uppger det och hon sätter mina sista siffror som lösenord. Helt otroligt ju. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hjälp! :|
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Social engineering är klart underskattat, bättre att ring aoch fråga folk saker än att lägga ner timmar på att hacka ett system=)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är många företag som gör såna missar. När jag beställde ett abonnemang hos Tre (3) igår så fick jag läsa att räckte med personnummer eftersom de skickade SIM-kortet till min folkbokföringsadress.
Idag såg jag att de hade skickat paketet till min gamla adress (flyttade till en annan ort för 3 mån sen), så jag ringde och ändrade adressen enbart genom att ange mitt personnummer. ![]() Det roliga är att för att varna dem om säkerhetsmissen så är jag "tvungen" att skriva ett pappersbrev till deras kundombudsman. Orka... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|