FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag såg nu att Loopia lovar ökad säkerhet inom ett par månader. En månad kvar tills lösenorden blir hashade då.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som vet om detta är åtgärdat nu?
Jag har haft dålig koll på deras nyhetsbrev. Numera måste man skriva lösenordet med korrekta gemener/versaler, men om man hashat lösenorden eller bara kompletterat med case-sensitive är svårt att säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Nu är säkerhet ingenting som man någonsin blir klar med, men jovisst har vi åtgärdat bland annat de påpekade områderna när det gäller inloggningen till våra kontrollpaneler. Jag kommer inte att gå ut med några detaljer kring ändringarna eller de specifika lösningarna, eftersom det också är en säkerhetsfråga, men nu kan man vara ännu säkrare än tidigare och inte ens vi själva kan ta del av de lösenord våra kunder ställer in. Notera också att vi sedan tidigare tillhandahåller FTPS (Krypterad FTP-kontrollkanal) samt krypterade tjänster för e-post. Man kan alltså, om man vill, vara "helt" krypterad i sin anslutning hos Loopia. Notera dock att filer man överför med FTP är i klartext. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Däremot känns det inte lika bra att ens leverantör förespråkar "security by obscurity". |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|