Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Fick ett erbjudande

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-28, 21:25 #1
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:

Vi på Annonsbörsen.se och tidningarna Stylingbörsen, Motorbörsen mm har nu satt ihop ett mycket prisvärt och slagkraftigt annonspaket som jag tror skulle intressera er.

Bannerpriser.
Annonsbörsen.se under reservdel och tillbehör. Pris 1 500kr/mån 40 000 imp.
Önskar ni en banner under bil kostar det 5000kr/mån och ni får då 400 000 imp.
Stylingtorget.se 4000kr/mån. 100 000 imp.

XXXX ligger varannan visning 400 000 visningar /mån och hans banner har mellan 40 och 60klick/Mån.

Hör gärna av er om ni har några frågor.

www.annonsborsen.se

Hjemmet Mortensen Annonsmedia AB
(tog bort lite överflödig text och säljarens namn i från mailet).
5000kr skulle uppskattningsvis ge även oss mellan 40-60klick..
83kr per klick hade vi då betalat i bästa fall. (knappast SÅ bra kvalite på trafiken) hehe.
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-29, 17:30 #2
tvmatchen tvmatchen är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2004
tvmatchen tvmatchen är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Mickee@Jan 28 2008, 22:25
Citat:

Vi på Annonsbörsen.se och tidningarna Stylingbörsen, Motorbörsen mm har nu satt ihop ett mycket prisvärt och slagkraftigt annonspaket som jag tror skulle intressera er.

Bannerpriser.
Annonsbörsen.se under reservdel och tillbehör. Pris 1 500kr/mån *40 000 imp.
Önskar ni en banner under bil kostar det 5000kr/mån och ni får då 400 000 imp. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Stylingtorget.se 4000kr/mån. *100 000 imp.

XXXX ligger varannan visning 400 000 visningar /mån och hans banner har mellan 40 och 60klick/Mån.

Hör gärna av er om ni har några frågor.

www.annonsborsen.se

Hjemmet Mortensen Annonsmedia AB
(tog bort lite överflödig text och säljarens namn i från mailet).
5000kr skulle uppskattningsvis ge även oss mellan 40-60klick..
83kr per klick hade vi då betalat i bästa fall. (knappast SÅ bra kvalite på trafiken) hehe.
CTR:en för XXXX låter ju otroligt låg. Med en attraktiv banner bör priset kunna bli klart bättre.

Sen måste jag säga att jag tycker det är dålig stil att lägga ut ett annonserbjudande som man fått på ett öppet forum. Du kunde väl i alla fall ha av-identifierat det!? (jag har absolut ingen koppling till sidan i fråga).
tvmatchen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-30, 12:44 #3
Hej123 Hej123 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Hej123 Hej123 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Jag tycker de är helt ok o göra det.

Kanske får de att sluta ge skamliga bud som får en att skämmas.
Hej123 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-30, 12:54 #4
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
12.50 i CPM för 400 000 imp är verkligen inget skampris..

Att tidigare annonsörer har dålig CTR beror i regel på annonsören och inte mediet.
Jobbar själv på en större IT-site som säljare och där kan jag iaf konstatera att CTR sprider sig ifrån 0.04 till 1.6% på samma annonsplats.

Inte har det med besökarna att göra iaf. Håller också med om att det inte hör till särskilt god affärsetik att publicera erbjudanden man fått på ett publikt forum. Speciellt inte med avsändare.
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-30, 18:41 #5
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Medlem
hoxons avatar

Jag tycker inte det var en dålig deal. Jag skulle gärna betala 500 kronor per klick om jag visste att det genererade affärer för mig. I slutändan handlar det väl om nettoeffekten.

Om jag är bilförsäljare och "lånar" ut tio bilar till en kostnad på 1000 kronor per utlåning så gör jag det eftersom jag vet att X antal procent kommer köpa med Y% i nettomarginal. Inget konstigt där...

Det är du som köpare som måste göra en bedömning om det är värt pengarna för att uppnå önskat resultat. Antalet click är underordnat sammanhanget.

Håller med Kalledoo att säljaren har inget att skämmas för. Köparen däremot borde jobba lite mer på sin förhandlingsteknik och målgruppskännedom och sluta uppföra sig som en amatör på ett publikt forum.

Att ta bra betalt är ett steg i att säkra en god leverans. Tar man bra betalt utan att ge någon leverans... ja... då har man inte så många kunder kvar efter ett tag.
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-31, 00:02 #6
picxx picxx är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2008
picxx picxx är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2008
IMO bør klikkprisen ligge på 5-6 .- uavhengig om dette genererer salg til 100.000 eller et aff.salg på 5.-
Det er et presset marked, og selvsagt vil pressede nisjer stige i pris, men å overprise seg har ikke gjort noen godt enda.
picxx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-31, 08:49 #7
hoxons avatar
Medlem

Medlem
hoxons avatar

Citat:
Originally posted by picxx@Jan 31 2008, 01:02
IMO bør klikkprisen ligge på 5-6 .- uavhengig om dette genererer salg til 100.000 eller et aff.salg på 5.-
Det er et presset marked, og selvsagt vil pressede nisjer stige i pris, men å overprise seg har ikke gjort noen godt enda.
Marknadsekonomi = pris som en kund är villig att betala för en tjänst och tillgången styrs av efterfrågan.
Planekonomi = Samma pris för alla och begränsad tillgång.

Finns inget som säger att man skall ta X antal kronor för ett klick. Man skall ta så mycket betalt som kunderna är villiga att betala för att uppnå resultat. Har jag 1000 besökare men alla är mångmiljonärer så är varje klick betydligt mer värd på den sidan om jag säljer kapitalvaror än 10 klick från en blogg om kläder.

Studentis köper klick via adsense för mellan 20 öre till 2 kronor, på ett annonsnätverk betalar vi 30 öre per klick och 20 kronor per medlem och när vi köper reklam i tidningar kan vi betala 200 000 kronor som inte ens genererar besökare till sajterna utan bara syftar till att informera potentiella kunder om att vi existerar.

Vad vi betalar för reklam styrs alltså av syftet och önskat resultat inte av antalet klick. Den som köper klick har missförstått vad mediebranschen handlar om.

Rätta mig gärna om jag har fel...
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-31, 10:39 #8
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
palmiks avatar

Reg.datum: Jun 2005
Oavsett pris mycket trist saxa in mail på forumet.

Alla har väll förståelse för att vi alla måste tjäna så mkt pengar som möjligt åt våra uppdragsgivare oavsett om vi har rollen som inköpare eller säljare.

Det är bara att säga nej tack ...
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017