FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Wizzo - Det är sant som du säger om utvecklingen...
Fast vad gäller lösenord så vet jag inte riktigt om jag kan kan hålla med dig. Kan inte komma på något fall där jag inte fått lösenord och användarnamn tillsammans, frånsett bankerna... I vilket fall så är det ju bra om man kan öka säkerheten...
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns gränser för hur långt man ska gå. Borde Mecenat skicka ut ett rekommenderat brev med username och password? Om man har någon som är villig att gå igenom posten och stjäla brev så har man större problem än ett användarnamn på vift.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ska man skicka ut lösenord via brev ska lösenordet vara slumpgenererat, det är mkt värre att skicka ut ett personligt lösenord som användaren själv valt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Nu vet jag inte exakt procedurerna för vad som behöver göras för att genomföra ett komplett hack. Men se det som så dem som hackar lägger säkert ner veckor t.om månader för att förbereda en inledande attack. Jag tror inte det finns många individer här i världen kunniga inom säkerhet, frivilligt och gratis skulle lägga ner lika många veckor och månader för att spåra upp dem som hackat någon sida och leka Batman åt dem oskyldigas vägnar. Den som åtar sig rollen som cyberrymdens Sherlock Holmes skulle vara tvungen att lägga ner minst 10 ggr så mycket arbete för att motsvara dem förberedelserna en hacker lägger ner på sin attack. Det mest praktiska tycker jag är om man i WN listar upp säkerhetsföretag som sysslar med sånt. Samt sätter upp cirka-priset för dem tjänster som erbjuds. På samma sätt som man jämför pris och kvalitet för webhoteller, när man börjar snacka om säkerhet på ett sånt sätt då blir det mer praktiskt att skydda sig i framtiden. Så man får möjligheten att säkra från grunden istället för att jaga spöken på nätet och slösa tid, pengar,energi och resurser. Jagar man spöken så som Bush jagar Bin-Laden ja då får man recession, samma sak gäller med att jaga hackers ![]() Dem vill ha uppmärksamhet att istället ignorera dem och arbeta från grunden är mer praktiskt och gör dem betydelselösa i slutändan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Dom tar sig inte bara in i deras sida, utan även gör den roligare ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Medlem
|
det är rätt bra gjort av Janne
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att använda SMS-verifiering är säkert bra, OM man kan garantera mobilens ägare, vilket aldrig går. Utskick med vanlig pappersport är väldigt mycket säkrare. Det positiva med det här är att nu vet vi varför postterminalen i Göteborg rånades, det var hackare som ville åt lösenorden till Mecenat ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker inte så synd om Mecenat. De är sååå jäkla giriga ändå. Känner inget bolag som förtjänat en hackning mer....
Nä... jag är inte bitter, tycker bara Jonas Levin är ett gigantiskt arsle. De riktiga förlorarna i spelet är studenterna som numera kan se fram emot att få sina adresser sönderspammade... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De STORA frågorna när det gäller ansvar är väl.....
1) Är hackarna så "duktiga" att dom tar sig in överallt/där dom vill? (Ja då får man försöka skydda sig bäst det går!) 2) Sitter det massa folk med sidor och som inte har så mycket koll på säkerhet mm. och sedan är det "hackers" som efter 1 timme på google och nedladdning av lite programvara hyffsat enkelt kan få access till systemet? Jag sätter mina Cash på nr 2! Felet ligger oftast och till största delen hos de som har sidorna! Det ser man och kan läsa ut från de svar de har gett till pressen etc. Det lyser verkligen igenom att.... "Ops vi har inte drabbats av sånt här tidigare så därför har vi lagt säkerhetsarbetet åt sidan och har väl egentligen inte så stor koll på det här med lösenord etc" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror inte det går skydda sig mot personer som vill hacka sidorna. Självklart kan man lägga massa säkerhetsrutiner och annat som gör att det blir svårare men vill någon sabba så finns det sällan något hinder.
Om NASA, Pentagon och flera andra blir hackade så är sannolikheten att vi andra skall klara oss väldigt låg. Det handlar väl snarare om att ha rutiner för "när" man blir hackad nu för tiden. Det jobbigaste är väl nästan att polisen och andra inte ens uttalar sig i frågan. Det är nästan som om att de inte förstår att det är brott som begås på nätet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|