FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
om du sagt till skatteverket att du kommer tjäna ca20kkr iår så ja, då har de tagit med det i preliminärskatten som du fyllnadsinbetalar. Annars så, nej.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Observera, att preliminärskatten räknas på resultatet, dvs. intäkter - kostnader.
Sedan så ingår även momsen i preliminärskatten för enskild firma, dvs. differansen mellan utgående moms (försäljning) - ingående moms (inköp). Fråga i start av tråden: "Räknas det som att jag har sålt en tjänst i inkomstväg?" Svar: Ja. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kan någon svara på mig fråga, så att alla känner sig säkra här. Bekräfta om inkomstskatten räknas på beloppen utan moms eller med moms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Citat:
Pratade med skatteverket dom hade ingen aning för dom visste inte vad affiliate är så jag orkade inte förklarade och tackade. Men då har jag fått svar på min fråga. Har även pratat med Tradedoubler och han på supporten svarade att jag får min summa + att dom betalar ut momsen. Momsen är då det som ska till skatteverket självklart, som jag har förstått det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
HenSod, har du inte missat inkomstskatten?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
I resultat ingår aldrig momsen, momsen ska inte belasta ett företag utan alltid belasta slutanvändaren.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|