Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Avstängd från Adsense

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-23, 17:41 #31
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Originally posted by Davve@Jan 23 2008, 17:33
Jag tycker det är bra att de har koll på det när man själv är annonsör, men frågan är om de drar av sådana saker från våra Adwords kontot, tror knappast det. Det är nog bara ett sätt att få in riktigt grova pengar på att några fuskar.
Som annonsör har jag fått tillbaka pengar för "justering av felaktiga klick".
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-23, 18:15 #32
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Vad gäller ogiltiga klick så borde det finnas metoder att komma tillrätta med problemet.

1. Klick från ett och samma IP-nummer registreras max tre gånger per dag på samma webbsida. Det här borde vara en självklarthet, som andra påpekat i den här tråden redan.

2. Vid ovanligt hög klickfrekvens under en kortare tid så avaktiveras kontot för någon timme framåt. Det skulle eliminera problemet med script som klickar på annonser med olika ip-nummer.

3. Om samma IP-nummer klickar flera dagar i streck på samma annonser så blockeras detta ip-nummer och räknas inte längre som klick.

Google skulle dock förlora en del pengar med de här metoderna. Skolor och universitet har t ex ofta samma IP-nummer till en mängd datorer.

Google har mängder av bra och smarta lösningar till det mesta. Det är klart att de måste kunna komma tillrätta med fusk, utan att godtyckligt stänga av konton på svaga misstankar. Jag har hört många historior om folk som blivit avstängda. I början trodde jag att det rörde sig om fuskare och att Google gjorde rätt. Men nu börjar jag bli allt mer säker på att det faktiskt är Google som gör fel i många fall. Dock så rör det sig nästan alltid om nya konton med små inkomster (som andra redan påpekat i denna tråd).

Som annonsör så bryr jag mig inte så mycket om ifall en webbsidas ägare klickar på mina annonser någon gång ibland. Det är det storskaliga fusket som man inte vill råka ut för som annonsör. En webbsida som behöver 3 månader på sig att samla ihop till sin första utbetalning ägnar sig garanterat inte åt storskaligt fusk .
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-23, 19:40 #33
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Google är väldigt känsliga med varifrån du loggar in. Logga aldrig in från en dator/nätverk där du kan misstänka att någon klickat förut eller kommer att klicka. Google kollar inte bara ip, hört talas om kakor, nån?
Om en viss andel av klicken kommer från samma dator som det loggas in i från så är det solklart fusk. På den tiden jag körde adsense så förbjöd jag familjemedlemmar att klicka på mina annonser överhuvudtaget, vare sig hemifrån eller från jobbet. Jag missade säkert nån krona, men hade kontot kvar och det kan vara bra att ha. Fotnot: Du kan registrera dig för två konton på google, men då får du ha dem i olika länder. Så det är bara att packa och flytta och börja om på ny kula.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-23, 20:08 #34
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by Magnus_A@Jan 23 2008, 13:40
Fotnot: Du kan registrera dig för två konton på google, men då får du ha dem i olika länder. Så det är bara att packa och flytta och börja om på ny kula.
Du kan visst ha fler Google konton....i alla fall här USA.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-23, 22:36 #35
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Du får ha ett konto per AB om du så gärna vill.
Och ett konto per "privatperson".
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-24, 10:23 #36
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Det är lite synd att Google inte tar till sig av alla önskemål om att manuellt kunna "spärra" vissa ip-nummer under sitt konto.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-24, 16:12 #37
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Själv fick jag en site utesluten från adsense och då jag mailade och frågade varför så svarade de "ordet 'penis' förekommer på en sida"! Jaha, ett tips till er som driver forum eller bloggar: se upp om era besökare skriver ordet 'penis' någonstans, du kan förlora mycket pengar på det!

Edit: Ja, eftersom wn använder adsense och jag just skrev ordet 'penis' så kanske det inte är så bra...penis.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017