FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Vi planerar en försäljning av Smslandet om ett par månader (början av hösten). Lite info om smslandet: Besökarantal: 5000-10 000 unika besökare om dagen Sidvisningar: Ca: 50 000-100 000 Medlemmar: 25 000 (+100/ dygn) På smslandet erbjuder vi "gratis" sms. Allt är uppbyggt på "krediter". 1 kredit= ett sms. 5 krediter= en ikon. Man får ett antal krediter när man registrera sig och sedan gäller det att skaffa krediter genom att göra quiz och erbjudanden. Det är där pengarna finns. För varje krona vi satsar får vi två tillbaka. Vi har en bra leverantör med bra priser. Vad tror ni man kan få ut för sajten? Självklart har vi F-skatt. Intresserad? Hör gärna av dig. Jonas Daag [email protected] 073-3347894 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Detta kan du nog få bra med pengar för eftersom att ni har väl rätt bra inkomster gissar jag på.
Kan du säga hur mkt ungefär ni drar in per månad? Och om du säljer sidan komplett inkl. alla scripts osv kan du nog få en hel del pengar för det om du hittar rätt köpare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Nu under sommaren har vi begränsat till max 100 nya medlemmar per dag. Innan vi hade denna gräns så tillkom det i snitt 500-600 nya kunder då omsatte vi ungefär 40 000 i månaden varav 20 000 är vinst. Nu under Juni har vi omsatt ungefär 20 000kr, varav 12 000kr är vinst. Låt oss säga så här, minst 60 000kr och får vi 100 000kr är vi glada =). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kan även tillägga att avtalet som finns mot sms-providern går att ta över, så det går att hålla samma låga inköpspris på SMSen. Tyvärr är dessa siffror konfidentiella men kan diskuteras av en potentiell seriös köpare med antingen Jonas eller mig (om inte Jonas misstycker).
Mvh, Tobias
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Bjuder 4 "månadsvinster"
![]() ![]() Det ultimata hade varit smslandet.se + busring.net i ett paket.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
varför sälja när det går så bra ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Bra fråga! Ett enkelt svar, har inte tid samt behöver pengar att starta upp nytt projekt. Självklart inget konkurrerande. Är det någon som är intresserad får han(/ev.hon) höra av sig till mig. Jonas Daag [email protected] 073-3347894 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Som sagt hör gärna av dig om du är intresserad. 4 månadsintäckter skulle betyda runt 60-80k, vilket är helt klart intressant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
När man säljer seriösa och välskötta företag så brukar man räkna ungefär 5 gånger bruttoinkomsten per år. 4 månadsinkomster är på tok för lite. Om du drar in som du säger 60 000 i månaden så är det ungefär 720 000 per år. Klart omkring 1.5 miljoner ska du kunna få om du hittar rätt köpare. Mvh Ludde |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|