Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Synpukter på min webbplats

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-18, 23:39 #1
kallgard kallgard är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Medlem

Hej på er!

Nu är jag äntligen någorlunda klar med hemsidan till mit företag. Men nu när jag har den klar framför mig så känns det som något fattas. Jag suttit för länge ed den och stirrat mig blind på den. Så nu behöver jag lite nya och fräscha idéer på vad man kan förbättra och göra om.

Det kommer att komma en illustration till flashen på första sidan inom kort, så den kan ni vänta med att såga .

Jag tackar för alla synunkter.

Adressen är: www.jkcreative.se

MVH
Jesper Källgård
kallgard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-19, 00:26 #2
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Jag tycker att den ärligt talat ser väldigt konstig ut.
Tex. så kan man inte se portfilo knappen i menyn eftersom att det är en vit bild bakom.

Det känns också som att sidan inte är geometrisk.. asså, du borde ha likadan border på högersidan som på vänstersidan.

Btw. kanske passar bättre på "Feedback" ?
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-19, 00:33 #3
Medlem

Medlem

Ett typiskt exempel på vad som händer om man inte kontrollerar i en sista gång i explorer hur sidan ser ut. Utan bara utgår från att det ska vara okej. Självklart ska menyn ligga på vänstra sidan och inte åt höger.

Sen angående sen så kallade "bordern" så ska hela sidan föreställa en tidning.

Men iaf ett riktigt rookie misstag från mig där med menyn. Tack för svar
Oläst 2008-01-19, 13:20 #4
Osiriss avatar
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare
Osiriss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Tycker det är lite tråkigt med alla nya sidor som designats som en standard-template för en blogg
Dessutom begriper jag inte varför folk använder Flash för att presentera annat än spel/film?
Osiris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-19, 15:25 #5
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Tyckte det såg bra ut, kunde ha varit lite mer tydligt under portfolio vilka som var era kunder. Man skummade lätt över texten utan att märka vad det var.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-19, 20:27 #6
SRSWWis avatar
SRSWWi SRSWWi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
SRSWWi SRSWWi är inte uppkopplad
Medlem
SRSWWis avatar

Reg.datum: Feb 2006
Har väldigt lite extra i min läsare, dvs stor läsyta. Men din hemsida ser konstig ut, den ser ut som den är gjord för skärmar hos reklambyråer eller tryckerier, dvs stooor.

Stor blaffa längst upp som det inte alls är självklart att det skall tryckas längst ut till höger på. Hela flashen signalerar tryckbar i FF men inget händer.

Tidningskänslan uteblir med fyrkantiga block (längst ner på index-sidan), dessutom stort fyrkantigt block med liiiten text längst ner. Plus en mysko board på vänster sida som inte riktigt passar i miljön.

Jag är kodare, inte layoutist, men så tyckte jag.... :-)
SRSWWi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-19, 23:30 #7
Medlem

Medlem

Okej! Jag tackar för alla svar, även om jag inte alltid förstår dem .

Tänkte bara att jag skulle svara på lite saker som jag kanske inte riktigt håller med om eller förstår.

Citat:
Stor blaffa längst upp som det inte alls är självklart att det skall tryckas längst ut till höger på. Hela flashen signalerar tryckbar i FF men inget händer.
Den stora blaffan längst upp du pratar om antar jag är headern. Men vad du tror man kan tryck på där vet jag tusan. Flashen är som sagt inte klar än det kommer en "mini" film och den är tryckbar, det finns två flikar längst ut. Kan hålla med om att de just nu kanske inte är välrdens självklaraste, ska jobba på det.

Sida är för övrigt gjord för att passa bäst i upplösning w 1024, men funkar även bra i w 800. I w 600 kan jag förstå att man tycker det är jobbigt, men sitter man med en sån upplösning så måste jag tyvärr säga att man får skylla sig själv. Man kan inte anpassa sig till allt.

Det va intressant att se hur alla reagerade på den här designen, det märks att smaken verkligen är olika.

Tack ni som svarat! Jag tar till mig och ska försöka fixa till en del små saker. Men vissa saker ger jag mg tusan på som grafisk formgivare att ha kvar.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017