FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har upptäckt en hemsida som är väldigt anti mot vår organisation. Det är en tydligt en galning som har skrivit den och den är full av galen-propagande mot FN och mot Svenska FN-förbundet där jag arbetar. han har tagit foton och kontaktuppgifter till oss som arbetar här (från vår hemsida) och lagt ut med uppmaning att folk kan kontakta eskorttjejerna (som då skulle vara vi) som arbetar där.
Den här sidan är relativt ny (en av våra nyaste medarbetare finns med) Vad kan man göra åt sånt här? kan man ens komma åt den som gjort detta. kan man be de som äger network54 att stänga ner sidan? Vad gör man? sidan i fråga: http://www.network54.com/Forum/18708...+at+the+Second |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är ju ett inlägg i ett forum vad jag kan se och det enda jag kan tänka mig är att det skulle kunna vara sk. ärekränkning. Eftersom bilder endast är länkade mot er egen hemsida och era namn och telefonnummer finns på samma sida så är det tveksamt om polisen ens skulle utreda det i 5 minuter då servern står i USA.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
det var det jag trodde..
inte så kul att ligga ute sådär dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du haft någon kontakt med network54 kring sidan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mitt tips är att ta bort bilderna på er från er webb.
Han har ju direktlänkat bilderna från er sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Byt namn på bilderna och ignorera. Känns inte som det är tillräckligt allvarligt för att det ska vara värt att gå vidare med....
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
vi ska ju byta ut hela vår webb så det blir ju ändå fel-länkat sen.
orkar faktiskt inte göra om bilderna med det omständigaverktyg vi har idag ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett alternativ annars är att blockera sidan ifråga (network54.com) från att ladda in bilderna från er hemsida (sk. remote linking). Ni verkar ha er hemsida på en Windows-server med IIS. Då kan ni använda er av en komponent som heter IsapiRewrite för detta. Kontakta ert webbhotell för att se om de erbjuder stöd för IsapiRewrite, sen är det bara att Googla på "IsapiRewrite remote linking".
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|