FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns ju faktiskt ett antal webbhotell som registrerar domännamnet direkt du beställer och sedan fakturerar dig och du får till förfallodagen på dig att betala. Det är ju faktiskt så det normalt brukar fungera i andra branscher när man betalar mot faktura....
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja och loopia hade det så innan vet jag, men nu sedan några år tillbaka ändrade de det. Det är som att erkänna från loopias sida att de inte har riktig fakturering som ser till att pengarna kommer in även från de som inte vill betala.
De skulle kunna köra direktbetalning på alla nya kunder eller bara de som reggar domän, men vi som är med sedan många år tillbaka borde hanteras på annat sätt tycker jag. Just nu får de inte att känna mig det minsta speciell när jag vart trogen i 5-6 år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Det är ett problem med större företag att dom är "Stela" och inte flexibla på något sätt, är inte så i alla brancher men i många.
Men nya kunder kan jag förstå att man inte vill registera på kredit för, att kanske driva vidare ett belopp på 50:- för en .com domän känns rätt värdelöst i tid och arbete. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
det finns bolag som hjälper med sådant, inga belopp är för små, då det är kunden som står för dessa kostnader i slutändan om denne inte betalar i tid.
Vi håller på med ett stort projekt nu där vi kommer att fakturera uppåt 1-10 000 fakturor per dag inom ett år, det kommer handla om just belopp mellan 50 och 100 kr i snitt och vi fick en riktigt bra deal med Svea ekonomi som gör att det ändå blir lönsamt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det är inte säkert att någon tänkt köpa den bara för att den är låst hos Loopia. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Å andra sidan om man säljer domännamn med förlust kan det nog vara rätt trevligt att verkligen få betalt. Kan du tänka dig att betala en rimlig ersättning för registreringsarbetet är nog inte kredit något problem heller.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Kan nämna att jag fick samtliga domänerna jag var intreserad av genom att använda både loopia och binero.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|