Flitig postare
|
|
Reg.datum: Aug 2006
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Aug 2006
|
Så det var dags att beställa en ny server. Normalt brukar jag beställa från Dustin men jag var dum nog att pröva en annan leverantör denna gången. Jag bestämde mig för att testa inWarehouse.
När jag beställde servern så skrev de att de kunde leverera servern på 1 dag. Några timmar ändrar de leveransbeskedet till Omgånde, *gött*. Sedan nästa dag ändrar de till den 11 Januari (beställde i December 2007). Nästa dag ändrar de till den 7de. Märk väl att detta är *Bekräftat leveranstid*. De fortsätter sedan att ändra datumet varje dag fram till den 10de. Då jag ringer dem och frågar vad de sysslar med. Då sjusteras leverans till den 11e.
Den 14de bestämmer dem sig för att NU får jag komma och hämta den. Rullar in till butiken och visar min orderlapp. Bara ett kolli, vilket jag tycker är konstigt eftersom jag har beställt extra minne och disk. Frågar tjejen 3 gånger om det verkligen är ALLT i detta paketet. Hon svarar Ja. När jag väl kommer hem så visar det sig att det bara är servern och rackskenorna. Alltså inget minne och disk.
Ringer till deras kundtjänst och de har ingen anning om var grejerna är. Ringer butiken och tro fan att det trots allt har ett paket med minnet och hårddiskarna. Sjukt dåligt! Frågar om jag kan få ersättning för att körande och spenderade timmar. Han vet inte om jag kan få det, sjukt bra sätt att behandla företag som köper dyra saker av dem. Sitter i telefon med kundtjänst i deras telefonkö men jag verkar bara mötas av totalt ointresse.
|