Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lösenord och säkra webbplatser

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-14, 03:02 #1
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Som Sveriges största Webmaster forum tycker jag det är på sin tid att vi tar upp diskussionen om förvaring av lösenord och säkra webbplatser. Inte minst med tanke på den senaste tiden hack mot Sveriges största webbplatser.

Det jag syftar på är inte enskilda kodsnuttar för enskilda individer utan snarare generella tips och idéer som kan göra det säkrare för användare och webmasters.

Som säkert många räknat ut finns det en stor skara som tycker detta med hacking är enormt roligt och spännande. Inte minst bland vissa medlemmar på WN. Detta beteende uppmuntrar till fler attacker vilket är väldigt olyckligt. En ren spontan tanke är att folk som uppmuntras kommer testa sin knepp på mindre välbesökta webbplatser för att se om det fungerar. Därför tror jag egentligen inte någon webmaster går säker när det gäller hacking.

Vi som webmasters har ett visst ansvar då det är vi som kan bestämma hur pass säkert ett lösenord blir. Är det på tiden att man reglerar lösenord för användare?

Vad kan vi som webmasters göra för att minimera skada för enskilda användare och oss själva?
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017