FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Någon som kan FileSystemObject. Har kollat en massa på internet tagit hem Koder men får ingen att fungera, massa femeddelanden. Glad om någon hade kunnat hjälpa till med detta.. ![]() // Scramble |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
ASP?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
ja i asp
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Sådana exempel brukar fungera "out-of-the-box" så det kan vara något annat fel i ditt fall. Vad får du för felmeddelande???
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag postadde detta tidigare idag men ingen har svarat på det. Har kommit fram till att det man måste använda sig av för att få det att fungera enligt nedanstående önskemål är fso. Har kollat igenom olika tutorials men inte fått det att fungera när jag gjort ändringar i scripten. Eftersom jag är relativt ny inom asp samt FSO så kan jag inte alla koderna men funktionen i sig har jag klart för mig. Så hjälp med uppställning av scriptet hade varit till stor hjälp eller någon bra site där man kan hitta informationen jag kan behöva. Kollade även på MS site men blev inte klokare alls av det. -----------------------------------Tidigare meddelande---------------------------------------- Jag håller på med mitt första stora ASP projekt.. Det är en sida till en bilfirma. Har en sida där man kan lägga upp information om bilen samt ladda upp bilder på den. Det jag vill skall ske när jag trycker på (Submit)knappen är följande. Att det skapas en mapp som heter samma som registrering nummert på bilen som jag också skriver in på sidan. Sedan vill jag att mina bilder som jag laddar upp skall skall landa i denna mapp och ändras till två olika storlekar en thumbnail och en större. Efter hur jag lagt in dem i min "form".... På sidan där jag sedan visar bilens information har jag ett script som visar ett antal thumbnails som ligger i databasen, problemet är att om jag bara har tex. två bilder på bilen i databasen så visas den välkända rutan med ett rött kryss i för de tomma celerna i databasen. Är ingen expert (än) haha. så snälla om inte med massa underliga förkortningar och slang.. // Scramble |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
två felmedelande som härjar är " no permission" o "att path inte finns"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Hmmm, om du får permission denied så kanske du ska kolla om IIS usern har rättigheter att rota i den katalog du försöker komma åt?
Annars så har jag ett litet exempel från en egen site för att lista filer i alla foldrar i en speciel folder. Kanske något som går att förstå... =) Kod:
<% Dim ObjFileobject, rootpath, Folder, Files, File, SubFolders, SubFolder rootpath = Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH") & "/download/" Set ObjFileobject = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set Folder = ObjFileobject.GetFolder(rootpath) set Files = folder.files Set SubFolders = Folder.SubFolders %> <%If SubFolders.Count <> 0 Then For Each SubFolder In SubFolders%> <%'fetch files in subfolder Set Folder = ObjFileobject.GetFolder(rootpath & SubFolder.name & "/") set Files = folder.files %> <table width="100%" border="0" cellPadding="0" cellSpacing="0"> <tr> <td align="left" valign="top"><b><%=SubFolder.name%></b> (<%=Files.count%> files)</td> <td align="right" class="boxtext" valign="top">Size</td> <td align="right" class="boxtext" valign="top">Last modified</td> <td align="right" class="boxtext"></td> </tr> <%If Files.Count <> 0 Then For Each File In Files%> <tr> <td align="left" valign="middle" width="350"> <a href="../download/<%=SubFolder.name%>/<%=file.name%>" class="boxlinkbig" target="_apa" title="Click here to launch this file"><%=file.name%></a> </td> <td align="right" valign="middle" width="87"> <%=replace(FormatNumber(file.size,0), ",", ".")%> </td> <td align="right" valign="middle" width="150"> <%="[" & year(file.DateLastModified) & "-" & right("0" & month(file.DateLastModified),2) & "-" & right("0" & day(file.DateLastModified),2) & "] " & right("0" & hour(file.DateLastModified),2) & ":" & right("0" & minute(file.DateLastModified),2)%> </td> <td align="right" width="13"></td> </tr> <%Next End If%> </table><br> <%Next End If%> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
tack
Nä inte klokare måste nog hitta informationen om alla koder som e involverade för att förstå allt. Svårt när man inte kan betydelserna för allt inlandat. // Scramble |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okey nu börjar det lossna. de mesta fungerar men jag får felmeddelande ang no permission när jag änvänder mig av create object på mitt webhotell samt på min egna sever.
Har lekt o pillat med rättighetenra på min egna men får inte rätt på det. ![]() // Scramble |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
no permission när du kör create object hos ditt webhotell? Innan du blir gråhårig, ta och hör med dom vad dom tillåter och vad dom inte tillåter dig att göra. FSO kan ju användas för att browsa filer på deras server så...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|