FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Själv skickar jag 1 brev, varranan vecka -- går skitbra ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hur stor släkt och bekantskapskrets har du egentligen, om du tänker skickar 100 brev i månaden som privatperson? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Skickar du 100 brev på en och samma dag?
Om du inte gör det blir det inte billigare som fakturakund. Du åker på en avgift om du understiger ett visst belopp. Du kan även köpa en portobetald-stämpel, stämpla dina brev och lämna in på företagscenter. Men då får du inte den minimala rabatten man får som fakturakund. Har du inte företag kan du stämpla ändå så du slipper slicka. Och skicka som ekonomibrev. Sen kan du skicka dina samlade posten kvitton till mig för varje månad i ett till brev. Det absolut billigaste är att skicka från Thailand eller Hong Kong. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
Ännu fler bra svar. Men för att det ska bli rätt så kan jag säga lite mer info.
Jag har inget företag. Jag kommer skicka alla 100 brev på samma dag, en gång i veckan. Jag vill skicka det så billigt som möjligt. Leveranstiden spelar ingen roll bara det kommer fram någon gång. Hoppas någon erfaren kan ge ett råd, utöver de jag redan fått men som sagt. Jag är inte så erfaren själv så jag vill gärna veta lite mer exakt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du kan undvika frivmärken genom att köpa en portobetalt-stämpel. Sedan betalar du i kassan på postkontoret när du lämnar in breven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||