FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ni som använder dom är ni nöjd?
För och nackdelar? Någon annan som är bättre.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
(Kort svar. Är på språng - sitter på terminalen)
Tjena, Av egen erfarenhet - endast fördelar med Kreditor. Visst har det strulat nån gång, men till 99,7% så funkar allt klockrent. Grabbarna och tjejerna på Kreditor är mycket kompetenta och serviceminded, det märks att kunden alltid står som nummer Ett på deras priolista. Lätta att prata med, allt går att lösa. Har de en tjänst du saknar så fixar de till det på något sätt. Sen var det nackdelar ja .. sitter och tänker, men kan inte komma på några, så - fem stjärnor av fem möjliga. -- Lars Svensson Gymgrossisten.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Vi har jobbat med Kreditors fakturering sedan hösten 2005 och är bara nöjda:-) Enkelt att administrera och de är snabba på kundtjänsten de gånger vi behöver hjälp. Ett framåt företag som har vuxit rejält den senaste tiden. Inte en enda gång har det krånglat med utebetalningarna heller vilket såklart är viktigt också. har inte haft anledning att jämföra med andra liknande företag. Mvh Gunilla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan bara instämma, kreditor är kanon!
Visst, du kan kanske hitta konkurenter till dom som har förmånligare priser, men det är ingen som kommer i närheten av den helhetslösning som kreditor ger. O dom utvecklas o blir bättre o bättre hela tiden! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kreditor är det mest välskötta företag som jag någonsin har haft att göra med. Till 99 % fungerar allt klockrent. Det fåtal gånger då något strular så åtgärdar Kreditor detta omgående. Deras system är dessutom ordentligt genomtänkt och användarvänligt.
Vill du erbjuda försäljning mot faktura och dina produkter har marginaler som tillåter den ganska saftiga factoringavgiften så är Kreditor det givna valet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja, nackdel borde således vara de kunder som inte klarar kreditors granskning, vilket sker i "realtid". De kunder som inte är kreditvärdiga är kanske inte dina önskekunder.
OT: Många kunder vill ha en pryl och vill betala för den men klarar inte granskningen från många "belåningsinstitut" då kan alternativet för dom vara kk eller direktbetalning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Givetvis måste alla som handlar mot faktura genomgå en "kreditprövning", tycker du att det är en nackdel? Jag tror nog att de flesta kreditinstitut jobbar på det sättet.
Jag som webbshop ser inte det som en nackdel att personerna som handlar av oss är solida och kan betala för varorna de beställer. Nu spelar det ju iofs. inte någon roll då Kreditor tar på sig ev. förluster. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja man har varit fri hela livet men jättesen med SVT:s faktura t.ex. så får man inte handla tror jag.
Blandar man sina "ägg" i korgen kan man alltså få köpare som har pengar på kontot via andra medel t.ex. direktbetalning utan att lägga sig i deras nuvarande kreditstatus. Kanske har Kreditor direktbetalning och isåfall är det bra. Han som skriver detta ber om för- och nackdelar, vi ger det han ber om? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det är ju så samhället är uppbyggt - det är bara att rätta sig i ledet och gilla läget. Tråden skapades inte för att diskutera rätt eller fel, utan hur Kreditor är som leverantör. Jag tror inte preferenserna hos Kreditor skiljer sig markant från liknande bolag. Jag kan givetvis ha fel, men detta är ingenting jag har märkt av..
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kreditors modell där de godkänner alla, så länge de inte är svartlistade eller har betalningsanmärkningar är ett argument för att välja Kreditor. Till skillnad från många andra så ställer de inga krav på inkomst. Kreditor är med andra ord så mjuk man bara kan bli när det gäller kreditprövningen av kunden.
Anledningen till att jag bytte från ett annat factoringbolag till Kreditor för drygt ett år sedan var just att de godkänner en så stor andel av alla fakturaköp. Men självklart bör man som e-handlare även erbjuda alternativa betalningsalternativ till faktura. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|