FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
har i css filen angivit hur input, rullister osv ska se ut, input fungerar och ser bra ut men när jag försöker visa rullist på samma sätt så vill den inte, varför?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
För att en "rullist" inte är en <input> utan en <select>??
Inte direkt lätt att hjälpa dig med den dåliga info du ger. Ge oss lite kod vettja... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Select-listor är svåra att förändra utseende på, eftersom de är kontroller som finns i operativsystemet, och inte enbart i webbläsaren. Likaså med filuppladdnings-inputs.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
så det är bara att köra på den vanliga då eller? det fula är att den hamnar lite längre ner än input fältet, inte i linje, verkar inte ens gå att lösa med höjd
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
(input-, select-, img- och span-element är inline-element och betraktas alltså som text, vilket gör att man måste använda t.ex. line-height, vertical-align och andra inline-kommandon för att styra utseende. Det är viktigt att förstå skillnaden mellan elementens display-typ, t.ex. block, inline och table, om man vill ha full kontroll över sid design.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Tack martine, detta hjälpte!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Har fått samma problem på en annan sida, ser ut så här:
<select> <input> <input> <input> <select> <input> <input> selecten ligger inte i linje med inputen, de hamnar längre ner i designen några mm. Vad jag än gör så ändras de inte satte style på selecten som style=vertical-align: top och inte ens det flyttar dessa upp ![]() Nåt förslag hur jag kan göra där? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enkel men lite ful lösning: "position: relative; top: -3px;" eller nu hur många pixlar du vill justera med. Kom ihåg att kolla så det ser OK ut i alla webbläsare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
MMC
![]() ![]() |