FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vill inte börja sprida falska rykten, men jag har för mig att våran tidigare storageleverantör skröt om att dom hade Telia som kunder samt att dom hade kunder som körde stora epostsystem... Jag finner inte ord om vad jag tycker om den leverantören. Deras grejer sparkade vi ut efter att dom misslyckats att leverera en enda fungerande diskarray på 2-3 månader. För att göra den absurda historien kort så haverarde alla maskiner hej vilt och leverantören menade att det inte var fel på hårdvaran och att dom sålt våra begagnade maskiner vidare. "Multibit ECC error" och datakorruption är ju typiskt användarfel, eller hur?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Inte nog med att dom loosar massa e-post, nu har dom raserat telianätet i sundsvall också, och mupparna har ens mage att säga att det tar 2 dagar att fixa... Jäkla tur vi inte har säljstartat hallen än.
Telia i ett nötskal... en sådan artikel skrev jag för typ 3-4 år sedan, och den gäller än idag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En liten fundering: Varför levererar Telia mail ens? Jag kan komma på två anledningar:
1) Reklam 2) Inlåsning Finns det fler? (Jag har inte förtstått vitsen med telia, sist jag kollade var kontona rejält snålt tilltagna och ganska så oanvändbara bara på det sättet..?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Är det inte en standardtjänst oavsett ISP idag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Brukar ju ingå i de flesta internetabonnemang, så folk förväntar sig nog att få med ett mailkonto "på köpet" (även om jag själv aldrig skulle använda det). Om jag inte minns fel var det ett inslag på SVT plus för något år sedan, där folk var mycket upprörda. Anledning: det ingick inga e-postkonton i deras internetabonnemang. Huuuga.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
katastrof..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det går inte att erbjuda internetabonnemang idag utan att ha med fast ip-adress, spamfilter, virusskydd, epostadresser och utrymme för webbsidor.
Alla frågar efter det men få använder det i slutändan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har fått en del e-mail de senaste dagarn från velia.se, f'låt telia.se. Dessa mailen har varit tomma. Kan det vara p.g.a. ett litet haveri kanske? Lika tomma som vissa kroppsdelar hos vissa på Velia???
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|