FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Telenor är me på det hela.. Det enda dem kan göra är att invänta faxet. Få se nu imorrn om någon elgigant nisse hör av sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Herregud, är väl bara att lugna ner sig så kommer det att lösa sig. Man behöver ju inte börja skrika om att man har blivit lurad direkt - fel inträffar faktiskt.
Ring Telenor, säg att de ska frysa faktuorna tills allting är löst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hörru, jag är den lugnaste personen i sverige i dessa situationer. Jag är den sista personen som börjar skrika och gasta. Men när någon lovat mig 6 gånger att det ska vara löst och att det ska faxas direkt, och sen att telenor säger att dem inte fått någonting börjar man tappa fattningen.
Telenor är inte boven i detta fallet, dem kan inte göra någonting förens dem fått faxet, för dem så är jag bara en person som hävdar att jag inte ska ha det ena abonemanget pga att elgiganten inte rättat sitt fel. Har förövrigt inte blivit lurad.... dem vinner inte speciellt mkt på att inte faxa in pappret.. det hela handlar om dålig service och kommunikation från deras sida, inget annat. Det är väl klart att alla kan göra fel... säljaren va väldigt nervös när jag kom in igen (typ 19 bast) och bad så mkt om ursäkt osv.... det va helt ok från min sida... jag förlorade 30min av min vardag vilket va fine. Det som irriterar mig är följande. Jag har gång på gång gjort dem medvetna om problemet. Jag har gett dem all information om mig, köpet och om hur de ska kontakta telenor och till och med hur lappen ska vara ifylld (telenor som berättade för mig) och till vilket faxnummer det ska skickas om dem mot förmodan hade fel nummer. Men, trots detta så får dem inte iväg ett fax (trots att de lovat göra det direkt).. som förövrigt tar ett par sekunder och sen slipper dem höra från mig igen.... PS. Ja, jag är irriterad.... vilket inte är så konstigt. Detta har tagit tid och tankekraft från mig de senaste veckorna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Idag blev jag kontaktad av elgiganten via telefon och e-post. Nu har dem förstått vad som ska göras och försöker skynda på detta så mkt som möjligt. Fick kvitto till min e-post på det fax och e-post meddelande de skickade till telenor.
Kontaktade telenor och kontrollerade om dem hade fått in det.. det hade dem inte. Men det kunde ta upp till en vecka innan dem påbörjat mitt ärende... så nu är det väl bara till att vänta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan mycket väl kräva något slags skadestånd i detta fallet, dem har ju gjort bort sig redigt. Har en nära kompis som haft otur två gånger hos två olika operatörer och hos båda lyckats få både personlig ursäkt av VDn på det ena bolaget och en liten extra peng.
Visst fallen är inte identiska men jag skulle nog chansat på att gorma lite extra, be om några månaders kompensation eller något som ändå är rimligt och som dem klarar. Som plåster liksom |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vill inte bli girig... dessutom har jag noll koll på hur man ska gå till väga för att begära kompensation.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |