Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Diskussion om annonsnätverk

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-04, 17:22 #1
DavidOscarsson DavidOscarsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
DavidOscarsson DavidOscarsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
Jag jobbar med onlineannonsering (ADOperator) och jag skulle gärna vilja ha en öppen diskussion med er som använder annonser på era sidor (oavsett annonsnätverk), och kolla vad ni har för funderingar och tankar kring det hela.

Exempel på saker som jag undrar är t ex:

1. Finns det något som saknas hos de tillgängliga tjänsterna? Vad skulle man kunna lägga till för att underlätta och göra saker bättre för publicister?

2. Anser ni som använder annonser att ni bemöts proffsigt och får god kontakt med annonsnätverken?

3. Tror ni att det kommer ske några stora förändringar inom branschen den närmaste tiden?

4. Vad anser ni är ett vettigt CPC, CPT/CPM etc? Vad skall man som användare av annonser kunna förvänta sig?

5. När det gäller själva annonserna och deras utseende - vad är viktigast? Vad tänker ni om placeringar av annonser på en sida och dylikt? Hur kan sådant påverka ens intäkter?

Det är frågor med ett ganska stort omfång, vars svar givetvis beror på en massa omständigheter som en sidas storlek mm, men om det är någon som vill lufta sina åsikter så vore det väldigt kul att få ta del av dem!

Mvh
/David
DavidOscarsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017