FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad har hänt egentligen?
Inkomsterna har ju minskat rejält, like antal klick o visningar, men inkomsten har minskat mer än 100%. Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Betalar du för att Google ska lägga ut annonser på din sida?
Inkomsten kan inte minska med mer än 100% |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Du kanske har råkat ut för Googles "smart price". Eller så har den annonserören som betalar bäst per klick hoppat av, alternativt blockat din sida.
Edit: Jag kollade precis dina tidigare inlägg på WN och såg att var och varannat inlägg du har skrivit handlar om hur oseriösa Google är och att dina inkomster via Adsens minskar. Varför inte bara överge Adsens och prova något annat istället? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
I november la vi in adsense på några av våra sajter och idag när jag kollade höll jag på att skratta/gråta ihjäl mig...
Tittade runt lite efter statistik på WN men hittade inte någon bra tråd. Vad har ni för genomsnittlig CPC eller RPC (blir det väl). På lite över 68000 klick fick vi $3325 vilket ger ett genomsnitt på 4,9 cent per klick... ca 30 öre *asg* Känns som om man spolade ner en del annonsutrymme i soptunnan med adsense. Är det bara vi som är kompletta puckon eller finns det något sätt att sätta en undre spärr på vad som är ok? Jag skulle vilja lägga en prio på annonser att det är ok att köra annonser om det är över t.ex. 1,50 per klick eller nåt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du bytt design eller ändrat texter så sidan? Sånt påverkar ju vilka slags annonser som kommer visas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Kan ju vara så att annonsörerna börjar undvika annonsering på sidor och istället satsar på sökord. Då blir det bara de billigaste kvar. 5 US-cent/klick är ingen ovanlig summa.
En omvänd fråga är till annonsörer i AdWords, vilket ger bäst resultat, annonsering på sidor eller i sökresultatet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker själv att det brukar gå upp ganska ordentligt innan jul för att sen börja mattas av i januari för att tillslut dippa i februari innan resan börjar om uppåt igen. Att det går ner strax efter jul tycker jag inte låter så konstigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Jag har snitt på över 70 öre per klick och betydligt högre ctr (3-4x) mot vad jag får med motsvarande andra annonsörer.
På generella sidor utan dedikerad annonssäljare äger adsense totalt. Om jag alternerar med tradedoubler eller affiliator når jag aldrig upp i mer än 50-60% av intäkterna med adsense. Aldrig. Det enda som fungerar bättre eller lika bra som adsense är att sälja annonserna direkt till köpare, men om jag väger in kostnaden av att syssla med det / anställa någon så blir det ändå negativt. edit: För att hålla mig till trådens ämne så har jag sett en stark uppåtgång i ecpm senaste dagarna. Som andra har sagt, det är antagligen smart pricing som slagit till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har anlitat ett företag som gjort sökmotorsoptimering på sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Någon som vet om det är möjligt att anpassa klickpriset för specifika webbsidor som annonsör? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|