FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som kanske vissa redan vet så har jag registrerat två stycken nya domäner relaterade till TV.
http://www.webmasternetwork.se/f16t25897.html Jag vill nu då skapa en tv-tablå och jag undrar vilket språk som är vanligast, är det ASP eller är det PHP? Jag undrar även vart man börjar när man ska koda ett sådant "script". Angående hämtning av information görs det via tv-kanalernas egna hemsidor? Berätta gärna mer! Om det är något ni inte förstår så får ni gärna fråga. Gott nytt år! :huh: ![]() Edit: Några felstavningar som har blivit rättade. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Går väll att göra i båda
![]() Beror väll på vilket språk du/din knåpare kör med mest, jag skulle använda PHP. Och jag skulle hämta från respektive kanal, men kolla noga endå upp om du får göra det. Att ta direkt från tv.nu, lär inte vara så hälsosamt. Gott nytt år! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vilket nyskapande koncept =) Info hittar du t.ex. här:
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...=tvtabl%E5&s=wn
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Självklart hade jag tänkt kolla upp det med respektive TV-kanal. Inget ska tas från TV.nu, sån är inte jag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Har läst den tråden nu och så här förstod jag den: Citat:
Jag vill ju mer än gärna inte göra något fel eller hamna i knipa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
I Debian etch (linux) finns ett färdigt script som hämtar TV-tablån i XML-format från en fri server. Tänk dock på att de flesta sådana tjänster är endast för icke-kommersielt bruk..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror inte det räknas som kommersiellt bruk om man erbjuder tablåerna gratis men drar in lite pengar via annonser.
Har svårt att se något som skulle få mig att välja bort tv.nu eller text-teven. Kan inte folk göra något nytt =)
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Men problemet är att det ska vara för komersielt bruk. ![]() <!--QuoteBegin--tartareandesire[/i] Tror inte det räknas som kommersiellt bruk om man erbjuder tablåerna gratis men drar in lite pengar via annonser. Har svårt att se något som skulle få mig att välja bort tv.nu eller text-teven. Kan inte folk göra något nytt =)[/quote] Tablåerna kommer självklart vara gratis, finns det någon som tar betalt? Hur mycket pengar handlar det om i sådana fall? Jodå, om jag kan få ordning på det här med tablåerna så kanske du kan välja bort text och tv.nu ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Du skulle kunna göra något som typ läser in http://www.tvplaneten.se/ hemifrån (så ingen "viktig") ip adress syns sen läsa in datan i en extern sql databas
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
|