Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mobil annonsering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-29, 00:57 #1
MobileAdStealth MobileAdStealth är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2007
Nykomling

Hej,

Jag ingår i ett "stealth team" som håller på och utvecklar en mobil annonseringsplattform och vill gärna höra era tankar som antingen publicerar eller annonserar på den mobila marknaden.

Vi själva tror att den bästa annonslösningen kommer från kundernas erfarenheter och önskemål, så vi är ivriga att höra vad ni har att säga...

Så frågan är, vad är det mest du uppskattar/saknar i dagens mobila annonslösningar?

För att påbörja tråden, hur ser du som publicist på att du själv har möjlighet att påverka relevansen, t ex genom två eller fler egendefinierade sökord via REST anrop? Dvs, via parametrar i html/javascript koden kan du själv bestämma vilka annonser som skall visas.

Ser fram emot era svar...

Mvh,
MobileAdStealth
MobileAdStealth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-04, 09:58 #2
Bozoka.com Bozoka.com är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
Bozoka.com Bozoka.com är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2007
Roligt att det dyker upp fler aktörer på den mobila annonsmarknaden.

Nu finns det redan ett antal aktörer och google har ju lanserat annonser på deras mobila sida så de kommer säkert med en mobil adsense också. Samt att de köpte väl doubleclick som har lagt ned mycket energi på en mobil annonsplattform.

Men det krävs lite nytänk när det gäller mobilannonsering, så ni kan säkert tillföra något. Problemet är väl annars att det finns för få mobila sidor att annonsera på och de stora tidningarna använder ju ett mobilt cms och de har ju alltid inbyggda annonsplattformar.

Ett litet tips iaf är att kunna ha olika sätt att hämta annonser, ofta vill man inte ha bilder och då måste man kunna hämta en text med ett anrop till er server. Dock är det viktigt med stabilitet. Jag hade t.ex. problem med att admob.com inte svarade på anrop och då svarade inte heller min sida inom 30s, så nu har jag slopat dem och använder ett litet rotationssystem bara.

Vill du ha feedback så är det bara att maila när det ska betatestas, annars får du faktiskt fylla i en hemsida på din profil om du vill ha lite bättre tips. Förstår inte varför allt måste vara så hemligt när det ändå redan finns en massa plattformar?

Glömde att nämna också att det viktigaste är inte själva plattformen utan att det finns bra mobila annonser. Jag när tittade på annonssystem för mitt förra jobb så var det själva säljstyrkan som var det avgörande, inte att de hade bäst annonsplattform.

/Micke
Bozoka.com är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-18, 14:38 #3
Nykomling

Nykomling

Hej Micke,

Tack för ditt svar och givetvis är snabbhet något som idag måste betraktas som ett måste (vilket man inte kan säga om mitt "snabba" svar).

Anledningen till att vi är så "hemliga" att vi fortfarande inte har bildat bolag samt bestämt vår inriktning till 100%, men när vi vet skall jag gladeligen skylta med det

Vill även påpeka att vi inte bara fokuserar på mobila annonslösningar (kommer strax att starta en ny tråd vilket förhoppningsvis kommer genera en del diskussioner...).

Mvh,
MobileAdStealth
MobileAdStealth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017