FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad finns det för nackdelar med att ha för många nyckelord i ett domännamn?
Kan google nedvärdera för att det finns för många nyckelord? Jag tänkte experimentera lite med några nya domäner bl.a. för resor, men eftersom alla bra namn är upptagna och det redan är en stenhård marknad, tänkte jag ta ett domännamn med flera nyckelord, så får jag nyckelorden i alla länkningarna iaf. t.ex.(tänkte inte ta denna) prisvärdaresorflyghotell.xxx Jag tänkte inte marknadsföra siten som domännamn så det måste inte vara lätt att säga, jag tänkte mer se vad man kan få via länkning och google search. Har någon erfarenhet av att för många nyckelord gör att folk struntar i ett klicka på länken i google sökning? Är det dumt att blanda nyckelordet flyg och hotell i samma domän? Jag tänkte ha 4-5 nyckelord i domännamnet. Hur stor betydelse har det egentligen att ett nyckelord finns i domännamnet jämfört med som underkatalog (om man sökoptimerar bra i övrigt) ex: prisvärdaresor.xxx/flyg jämfört prisvärdaresorflyg.xxx Tacksam för alla tips /Micke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Read Only
|
Hör inte den frågan till Sökoptimering?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag funderade på om den egentligen skulle vara i sökmotoroptimering, men eftersom det fanns en kategori för domäner och frågan gäller domännamn som jag tänkte regga så la jag den här.
Men om någon admin tycker att den passar bättre i sökmotor-kategorin så får den gärna flyttas. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|