FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag lever på hoppet. Jag har aldrig haft en disk som krashat. Sen är jag usel med backup... Jag kommer förlora månaders arbete om den skulle ryka nu...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Tacka vet jag de gamla hederliga hårdiskarna, de håller än!
Ser med lyckliga tårar i ögonen på min gamla Seagate 20Mb som jag betalade 1200:- för när den kom ut på marknaden. Åh, så nostalgisk jag blir... DOS, 75/300baud, dyra rikt-nr, ASCII-sidor som tog en halv dag att ladda på BBS'r, etc... ![]() Nu ska jag bränna en dubbel-sidig DVD på en kvart/20 min. Så trist det är, med alla nya snabba leksaker. Leve DOS!!! MVH: WebMazter ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varför håller inte dagens hårddiskar???
Som WebMazter säger så höll de förr, de riktigt gamla håller än! Det som har hänt är ju att dagens diskar är snabbare och rymmer betydligt mer. Är det till priset av hållbarheten som prestanda har ökats? Jag har själv varit utsatt för två diskkraschar på kort tid och "alla människor" (utom FredrikMH då) verkar vara drabbade. Utan tvekan verkar hårddiskarna vara datorernas svagaste punkt idag, så var det inte förr (har hållit på med datorer sen -87). Från tid till annan pekas vissa fabrikat ut som opålitliga, men det verkar inte vara riktigt, inga märken verkar fullt pålitliga. Tänk er bara - om bilindustrin skulle göra likadant. Skapa en bil som gör 0-300 på 3 sekunder men rasar ihop efter 10 mil. Skulle det accepteras? /Bengt
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
//Mattias |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Köp IBM så fungerar det, sen går det väl inte jämföra början på 90 talet och idag.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|