Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny uppstickare bland sverige´s sajter..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-07-27, 03:03 #11
Bouvengs avatar
Bouveng Bouveng är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2004
Bouveng Bouveng är inte uppkopplad
Nykomling
Bouvengs avatar

Reg.datum: Jul 2004
Liten parantes angående var man får information ifrån. Eniros databas är gratis, eller ja, till självkostnadspris. Så det är fritt fram att skapa ett hitta.se.

Som sagt, bara en parantes.
Bouveng är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-27, 03:07 #12
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Jag vill gärna veta var de får sina uppgifter från..

Företagets 4 mobilabb står skrivna på vår boxadress, när man söker på vårt företag får man upp ett mobilnr (som oxo är reggat på boxen) i kombination med min hemadress... har rättat uppgifterna men ingen uppdatering har skett förutom att de har bytt mobilnr från mitt abb till vårt senast inköpt abb till min kollegas abb till min andra kollegas abb

Nu när Eniro släppt gratis mobilnr är de bäst igen.. dock så sitter hitta.se på en hel del information som inte finns i Eniros databaser. Sök på idg.se's nyhetsarkiv på hitta.se så hittar ni en artikel om deras data & dispyterna mellan eniro & hitta.se.. intressant
Oläst 2004-07-28, 18:00 #13
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
hitta.se's databas verkar inte vara speciellt up2date.

Har nyligen bytat från Telia (jack) till Tele2 (ip-tele) och eniro har redan mitt nya nummer + mitt mobil och nya adress.
hitta.se har mitt otroligt gamla mobilnummer... Ingen adress, ingen hemtele :P

Som Tobbe sa. Eniro toppar listan.. men hitta.se's kartservice är svårslagen när det gäller hastighet...
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-30, 23:22 #14
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
Jag har också konverterat till hitta.se för ett tag sen, mycket bättre än eniro tycker jag!
Yohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-31, 02:10 #15
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Tobbe@Jul 27 2004, 03:07
Jag vill gärna veta var de får sina uppgifter från..

Företagets 4 mobilabb står skrivna på vår boxadress, när man söker på vårt företag får man upp ett mobilnr (som oxo är reggat på boxen) i kombination med min hemadress... har rättat uppgifterna men ingen uppdatering har skett förutom att de har bytt mobilnr från mitt abb till vårt senast inköpt abb till min kollegas abb till min andra kollegas abb

Nu när Eniro släppt gratis mobilnr är de bäst igen.. dock så sitter hitta.se på en hel del information som inte finns i Eniros databaser. Sök på idg.se's nyhetsarkiv på hitta.se så hittar ni en artikel om deras data & dispyterna mellan eniro & hitta.se.. intressant
Enkelt, hitta.se ägs och bedrivs till en större del av http://www.teleadress.se, som i sin tur ägs av telia till 49%, teliaadress har tidigare sålt registren av samtliga nummer till eniro men eniro hoppa utav dealen av flera anledningar och körde på själv, så teleadress.se starta hitta.se för att konkurrera med eniro...

Teleadress köper in information från samtliga bolag men som sagt ägs större delen av telia och telia dominerar marknaden i sverige
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017