FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har egen e-post ([email protected]) och Comhem som internet leverantör. Dvs ska jag använda mailout.comhem.se som SMTP-server. Port 25. Det konstiga är att vissa brev skickas, vissa inte. På dom som Mail (e-postklient Mac OS 10.5.1) inte vill skicka så säger den det direkt…*det är t.ex. en väns e-post adress (också egen typ [email protected]) som aldrig fungerar… Kan någon förklara vad detta beror på?? Det är kanske 1 av 20 e-brev som inte vill skickas. MVH -C |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
SPF?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
SPF=?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
ok, men hur gör jag för att undvika att bli tagen för spammer? vad har jag gjort fel i inställningar? är det för att domännamnet i min adress [email protected] inte stämmer överens med mailout.doman.se?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
det konstiga är för övrigt att jag kan skicka till dessa personer från samma [email protected] webmail, men inte med mailklienten. kan det ha att göra med att de två klienterna (webmail och mailklient) använder olika smtp?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du säger att mail klagar på dessa adresser, men vilket fel får du exakt? Förmodligen är det ngt stul med comhems server. Jag förutsätter att det utgående mailet inte lämnar mail.app överhuvudtaget.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|