FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Min personliga åsikt är att varje privatperson och företag skulle ha rätt till en kostnadsfri domän (då kan varje svenne oavsett ekonomisk situation få en hemsida). Därefter skulle varje domän utöver den första kosta mellan 1000 och 2000 kr/år. Domänregistrering i Sverige fungerar lite som tvättstugan i min bostadsrättsförening gör. Allt är redan bokat, men inte ens hälften används. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Finansieringen löser man enkelt genom att .SE enbart agerar tunt Registry, dvs bara sköter administrationen av registreringar osv. Det är något som kan automatiseras till 99 %. Ombuden kan dela på de kostnader som ändå uppstår (t ex DNS-drift för slavservrar) genom en årlig ombudsavgift.
Det var en fyndig liknelse, den kan mycket väl stämma. Med ett bra tvisteförfarande, som jag nämnde tidigare, skulle bokade (men oanvända) .se domäner komma till användning ändå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kanske vore bra att flytta inläggen som inte har med .jp-domäner att göra? Tycker personligen det vore rent ut sagt vansinnigt med gratis domäner. En per person är en bra idé men därutöver blir det annars oändligt många domänspekulationer och automatiserade sidor med skräp.
![]() |
Svara |
|
|