Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Relevanssökningar..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-23, 13:34 #1
xarphs avatar
xarph xarph är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
xarph xarph är inte uppkopplad
Flitig postare
xarphs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Hej!

Jag håller på att koda en sökmotor för jobb och kommit så långt att sidan crawlar jobb från Sveriges största jobbsidor och stoppar in allt i min databas. Det är mycket information som crawlas och stoppas in i databasen.. speciellt löptexten för ett jobb. Tabellen som tar hand om annonserna ligger på ca 58MB efter att ha crawlat alla stora jobbsidor. Cirka 40 000 rader, men det är löptexten som tar sån plats i databasen.

Nu undrar jag hur jag ska fixa en effektiv relevanssökning? Har aldrig pillat med relevanssökningar tidigare, utan det har mest blivit LIKE i MySQL då det inte har varit lika mycket information att söka efter i tidigare projekt.

Sphinx har jag hört talas om som grazzy har rekommenderat mig och det är GRYMT! Verkligen grymt, äger sönder MySQLs fulltext index extremt. Men nu är det såhär att jag inte har någon möjlighet att ha sidan på en server privat, utan jag måste ha den på ett webbhotell, i början iaf. Och där finns det ingen möjlighet att köra in Sphinx

Väldigt tacksam om folk har tips på hur man kan göra

// skriver lite luddigt eftersom jag nyss vaknade...
xarph är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017