Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur nyttja länkar till bilder på min webbserver?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-21, 00:38 #11
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
jag vet hur jag gör en redirect. inga problem där.

om referern är tom så kan det ju vara så att det är någon som har en referer-blockare - så det kan man ju inte lita på

att kolla om referern inte är min sida är en bra koll. men betyder det att besökaren tittar på bilden direkt på min server, eller betyder det att besökaren ser bilden när den är inkuderad på en annan sida?

det är endast i det första fallet, dvs om besökaren tittar på bilden direkt på min server, som jag vill redirecta.
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-21, 00:42 #12
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Vet inte om jag riktigt förstår vad du menar, men du kan inte se skillnad om någon tittar på bilden när den är inkluderad i en sida eller om de laddar www.sida.se/bild.jpg i sin webbläsare.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-21, 10:34 #13
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by radioaktivitet@Dec 19 2007, 11:49
Jag har upptäckt att det är många sidor som länkar direkt till bilder på min webbserver. Jag har varken ork eller tid att leta upp e-postadresser för att be dem att ändra sina länkar så att de pekar på en html sida istället.

Finns det något som jag kan göra för att "nyttja" dessa ingående länkar. Jag är både intresserad av att ta tillvara på besökarna, men även nyttja själva länkkraften.

Jag kan tillägga att oftast har sidorna inkluderat bilderna på sina egna sidor så att url:en fortfarande pekar på min webbserver. Och så har dem alltså direktlänkat till bilderna.
Eller fånga bilderna med ett php script och lägg in reklam text i dom bilderna.. Där kan du också känna vad ifrån anropet till bilderna kommer, därav avgöra om det skall synas reklam eller ej.

Ganska simpelt fixa med .htaccess och mod_write , lite php kod..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-01, 14:50 #14
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Det bästa är om du låter ett script visa länkarna, då kan du ju göra precis vad du vill. Helst ska du ju lägga upp en sitemap elller någont liknande på den sidan också, så google "hittar rätt" och vet att det är din "vanliga sida"; det borde vara fördel ur SEO synpunkt. Om du har ett script kan det ju ge många fina fördelar i framtiden också (reklam en såklart), men även erbjuda besökarna att titta på andra bilder (?) eller låta dom gå till förstassidan snabbt (Fet länk med TILL FÖRSTASIDAN) eller nått sånt.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017