FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag vet hur jag gör en redirect. inga problem där.
om referern är tom så kan det ju vara så att det är någon som har en referer-blockare - så det kan man ju inte lita på att kolla om referern inte är min sida är en bra koll. men betyder det att besökaren tittar på bilden direkt på min server, eller betyder det att besökaren ser bilden när den är inkuderad på en annan sida? det är endast i det första fallet, dvs om besökaren tittar på bilden direkt på min server, som jag vill redirecta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vet inte om jag riktigt förstår vad du menar, men du kan inte se skillnad om någon tittar på bilden när den är inkluderad i en sida eller om de laddar www.sida.se/bild.jpg i sin webbläsare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ganska simpelt fixa med .htaccess och mod_write , lite php kod.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det bästa är om du låter ett script visa länkarna, då kan du ju göra precis vad du vill. Helst ska du ju lägga upp en sitemap elller någont liknande på den sidan också, så google "hittar rätt" och vet att det är din "vanliga sida"; det borde vara fördel ur SEO synpunkt. Om du har ett script kan det ju ge många fina fördelar i framtiden också (reklam en såklart), men även erbjuda besökarna att titta på andra bilder (?) eller låta dom gå till förstassidan snabbt (Fet länk med TILL FÖRSTASIDAN) eller nått sånt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|