FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
För någon vecka sedan så vägrade min burk att starta, istället för att starta upp windows så är skärmen mörk och en markör står och blinkar i hörnet i all oändlighet.
Kan eventuellt ha hänt efter en avbruten uppdatering av media player Någon som har ngt tips ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Hamra F8 under uppstart och välj felsäkert läge. Funkar det den vägen kanske du kan återställa datorn till en tidigare tidpunkt?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Trycker på F8 för hela slanten men inget händer,
när jag går in i setupen så visas rätt tid och datum samt att hårddisken är synlig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du måste trycka F8 exakt före den ska boota upp Windows. Där du får upp felsäkert läge och dom valen.
http://www.microsoft.com/resources/documen...e.mspx?mfr=true |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Prova sätta i XP skivan igen och köra reparation om du inte tar dig in i felsäkert läge.
Nackdel med laptops är iofs att det brukar vara recovery skivor så man får vara noga att kontrollera om skivan formaterar burken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det bara jag som tycker att det låter som antingen trasigt bootblock eller trasig filallokeringstabell? Prova Decibels förslag men reparation har jag personligen dåliga erfarenheter av (sällan fungerat).
Detta tar ett tag att köra igenom men har räddat några diskar: Hirens BootCD och sen HDD Regenerator |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Lyckades laga XP med installationsskivan som jag till slut hittade nere i källaren.
XP klagade dock på serienummret som jag skulle skriva in igen men lyckades iallafall komma in i datorn och kopierade alla mappar jag behövde till en extern hårddisk Tack för all hjälp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade du några externa USB-anslutningar inkopplade? Alternativt extern skärm? Jag har haft exakt samma problem med min bärbara och då hjälpte det att endast koppla ur min externa disk via USB och starta om datorn så fungerade den igen
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|