FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Står så här om moderkortet "Supporting DDR400(Overclocking), and FSB800(Overclocking)", men vad jag förstår så känner den av om detta är installerat så jag behöver inte göra något i hårdvaran, eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla en extra gång på att du har kopplat alla ide kablar och dyligt åt rätt håll, att allt sitter rätt, det är lätt hänt att man missat något litet men som är så viktigt att det ska funka,..
På mitt moderkort måste jag koppla in 2 strömkontakter, är det kanske så för dig med? gör jag inte det är det inte mycket liv i burken.. annars är det ju felsökning som gäller. ta ur allt du inte behöver t ex nätverkskort, cdrom, tvkort osv.. och sen är det bara att testa sig fram.. svårt att veta fel när man inte har grejjerna framför sig.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade problemet med min dator att flänsen lossnade under frakten (schenker) och jag brände givetvis processorn i och med detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Grejjen är den att även om det skulle vara fel busshastighet, minnesfel etc så kommer man alltid in i bios...även om tex floppykabeln är upp-och-ner, ja du kan ju tom köra utan hd's. Den ska tom pipa om det inte sitter ett grafikkort i den (är det onboard graphics???)
Är det glapp för processorn som piper bios'et tom (kolla så att du har kabeln till den interna högtalaren ansluten så att du inte missar viktiga bios pip. Det står i manualen vad pipen betyder) Kolla igenom så att alla jumpers sitter rätt på moderkortet. Kolla också så att du har skruvat i moderkorted rätt så att du inte har glömt en distans som *ibland* behövs i mitten av mobo't (dessa skruvar har ju som funktion att jorda kortet också). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade tillslut flet imorse, var någon icke använd distans som kortslöt moderkortet - tog bort den och allt fungerar klockrent än så länge!
Tack för all hjälp! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Många nya datorer piper inte alls, min shuttle t.ex.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|