FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"Lokaldelen i Sverige lägger ner varumärket Torget.se två år efter förvärvet av bolaget. Torget-besökare förflyttas nu till Lokaldelen.se som istället blir företagets gemensamma sajt. Samtidigt omorganiseras säljkåren och 25 säljare har fått lämna företaget."
Källa: DagensMedia.se
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Var det Torget eller Passagen som var först ut på nätet?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Känns som att köpet av Torget.se var att kasta en massa pengar i sjön.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bra fråga, själv hade jag min första hemsida på torget men byte till Passagen sedan (minns ej varför då detta är 8-10 år sedan) och efter det skaffade jag mig en "riktig" domän och webbhotell och på den vägen är det. :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Var det inte Posten (R.I.P.) som pumpade in miljoner i torget.se när den skapades första gången? :S Appropå pengar i sjön.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jodå det var Posten som startade upp portalen. Mer info hittade jag hos Wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Torget.se
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har för mig att de nyligen gick ut i en ganska stor kampanj med att allt nu låg under torget.se ( och då bland annat just lokaldelen.se ). Känns lite udda att så snart efter det skrota sajten och gå tillbaka. Men de kanske har sina anledningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nya "Torget" är en bra sida dock.
Känns mycket märkligt att de väljer att styra om trafiken till den krångligare adressen lokaldelen.se. Sen är jag lite tveksam till att ha för mycket content på samma domännamn. Nya Eniro.se har samma problem. Visst ser det kanske trevligt ut på Alexa / Kia när man tvingar allt folk till ett domännamn, men som besökare vill jag hamna DIREKT på det contentet som jag är ute efter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
http://www.bokborsen.se/Hö%3Brnfeldt...u3555797_1.htm
Kategori: Begagnade böcker Inlagd 2006-11-16 21:26 Hörnfeldt, Erik & Hansson, Mattias & Andersson, Billy www.torget.se : den fantastiska historien om ett av världens mest framgångsrika Internetprojekt 1999 W&W. Inbunden, skyddsomslag, 178s. 600g. Illustrerad. Några små nagg i skyddsomslaget, i övrigt i mycket gott skick. 180 kr Säljare: ABCURIO ANTIKVARIAT (BILLIG FRAKT & SNABB LEVERANS), ÄLVSJÖ (Företag) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|