Är det nån som känner till nån site där företag auktionerar sina produkter samtidigt som de är till salu i vanlig butik eller e-butik? Förutom ebay såklart.
Förklaring: Om jag säljer cd skivor i butik för 149:- och jag säljer 1000/mån. Jag skulle vilja utöka försäljningen: Hur? Mer annonser, kampanjer, driver you name it. En sak har detta dock gemensamt: utgifter!
Om en drive kostar 10.000:- så måste jag sälja 350 skivor extra för att täcka kostnaden, allt över det räknas mig tillgodo om nu min drive lyckas.
Kan man inte istället auktionera ut skivorna med ett reservationspris på kundpris minus marginalen? Auktionen är ju gratis som alla känner till

och är varan attraktiv, dumt att ta cd som exempel, borde slutpriset t.o.m överstiga kundpriset i butik. Om jag sålde varor skulle jag iallafall prova. Jag skulle med all säkerhet, obs beroende på produkt, sälja 350 st och antingen tappa 10.000 eller vinna 10.000 eller mer. Borde vara likvärdigt i risk beräknat som en drive men med ingen initialkost.
Vet inte, men resonemanget känns väldigt bekant, är det nån som vet om det är nån som marknadsför detta nu?
Är det hållbart? Vad tycker ni? Hur resonerar ni som äger butiker?