FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Senast redigerad av xarph den 2011-03-12 klockan 10:20 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Svårt att hitta tror jag. Verkar vara ett bra sätt att få ip:t eller domännamnet svartlistat om man tillåter något sådant.
Men om du hittar något, berätta gärna vilket så att vi kan skydda oss i tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Haha, om det nu inte finns hur ska man lösa det här på bästa sätt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det där var ett känsligt ämne. Jag har svårt att se skillnad på spam och oönskade mail från personer jag inte känner som inte vågar ge ut sin egen mailadress.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Marknadsföring med falsk avsändare? Solklar SPAM och inte speciellt tillåtet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag förstår dock inte problemet?
Om man ser hur standarden fungerar på SMTP så är det du som avsändare som själv skriver vilken avsändare mailet ska skickas ifrån. Så tekniskt sätt kan du använda valfrit SMTP som tillåter relay för det du vill göra. Sedan om det ska klassas som spam juridiskt eller så beror väl lite på, samt om det det är juridiskt att använda någon annans mail som avsändare. Spam tillåter inte någon leverantör, fast vad gränsen går är nog rätt olika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Senast redigerad av xarph den 2011-03-12 klockan 10:20 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Till att börja med bör det vara din egen epostadress som är avsändare. Du kan ange den uppgivna adressen som reply-to.
Syftet med tjänsten i sig förstår jag inte heller. Du underlättar för de som vill skicka spam. Vad är egentligen tanken? Varför vill du erbjuda den här tjänsten? EDIT: Du kanske kan fylla i din hemsida i profilen enligt gälland regler.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Skaffa dig en VPS och sätt upp egen smtp på den så lär det vara lungt så länge du verkligen inte spammar.
Alltså den gången ISP/Leverantör börjar få massa abuse för spam då kan du räkna hejdå men. Som webbhotell vill man vara på den säkra sidan för att inte riskera att hamna i spamlista. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hoppsan.. Är reglerna såna?
Hur är det då med vårt "Kontakta oss"-formulär. Där kan besökare utge sig för att vara någon de inte är. Iofs är det VI som får mailen, så det är väl inget problem. Jag driver en gästbokstjänst också, där man kan maila via ett formulär, till den som angett sin adress när han/hon skrev i gästboken. Är det risk för att detta blir spam också? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|