FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej
Jag har extremt stora problem med Tradedoubler. Igår fick vi 55 "klick" underkända pga "Ingen referrer url" och 1 godkänt "klick". Någon annan som har liknande problem? Mest för skojs skull klistrar jag in rapporterna här: 2004-06-14 Ingen referrer url Referrer fel, Apple 18 2004-06-14 Ingen referrer url Referrer fel, Boxman 10 2004-06-14 Ingen referrer url Referrer fel, Torget 10 2004-06-14 Ingen referrer url Referrer fel, Glocalnet 3 2004-06-14 Ingen referrer url Referrer fel, Comviq.net 3 2004-06-14 Ingen referrer url Referrer fel, SOS-Barnbyar 6 2004-06-14 Ingen referrer url Referrer fel, DTF Travel (SE) 3 Apple 1 528 0 0 2 0 0 0 0 0,00 Boxman 1 588 0 0 0 0 0 0 0 0,00 DTF Travel(SE) 1 480 0 0 0 0 0 0 0 0,00 Glocalnet 806 0 0 0 0 0 0 0 0,00 SOS-Barnbyar 1 577 0 0 0 0 0 0 0 0,00 Torget 1 387 0 0 1 0 0 0 0 0,20 /anders ps. ett litet tillägg, när vi började använda TD hade vi inte några onormalt stora mängder fel av denna typ. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vid några tillfällen har jag upplevt samma sak utan att finna någon förklaring. Det har sedan fungerat normalt dagen efter. Inte bra, men det verkar vara så med TD.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Sökmotor-robotar möjligen.
Thomas
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej Anders,
Vi har sett ditt mail och din kommentar här och har nu lämnat detta till vår techgrupp som ska undersöka ditt problem vidare, då vi inte har kunnat hitta något direkt fel på dina länkar. Återkommer med svar så snart som möjligt. Mvh Malin TradeDoubler Support |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() /anders |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Alltså, med största sannorlikhet skiter TD i klick från klienter med en user agent-sträng som verkar vara en sökmotors. TD har säkert nån anställd som går igenom alla okända user agent-strängar och för in dem i deras databas som håller koll på om det är en robot eller en webbläsare. För att man då ska få "Ingen referrer url" i statistiken hos TD så måste det vara vajsing på webbläsaren (eller att t.ex ett javascript öppnat länken eftersom referrer-URL:en brukar försvinna då) eller att det är robotar som utger sig för att vara en vanlig webbläsare men som inte skickar en referrer-adress. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
/micke |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
När man använder TD får man räkna med ett ganska stort svinn just eftersom (personliga) brandväggar och antivirus-programvaror av olika slag i stor mån blockerar referer nu för tiden.
I och med TD:s krav när det gäller en fullständig referer för att man ska få betalt överhuvudtaget gör att man går miste om ett antal kronor varje dag på det. Att företaget som annonserar trots allt får den trafik man förmedlar med ofullständig referer-information gör att annonsörerna knappast klagar eftersom jag utgår ifrån att de antagligen inte måste betala för detta. För mig är det är inte mindre än 338 "fel" med största dels "Ingen referrer url" som uppstått under senaste 7 dagarna hos Tradedoubler som jag då alltså inte fått någon ersättning för.
![]() |
![]() |
Svara |
|
|